Ciocolata previne apariţia bolilor de inimă
Oamenii de ştiinţă de la o universitate din Australia spun că ciocolata scade nivelul tensiunii în cazul hipertensivilor, fară a avea însă efect negativ asupra acestei categorii de persoane, relatează "The Telegraph". Potrivit specialiştilor, un singur pătrăţel de ciocolată pe zi ar putea avea acelaşi efect asupra tensiunii arteriale ca o jumătate de oră de exerciţiu fizic. Ciocolata neagră are mai cu seamă efect în cazul persoanelor cu tensiune mare şi poate reduce riscul de atac cardiac. Oamenii de ştiinţă consideră că flavonoizii, substanţe antioxidante din ciocolată, reprezintă motivul pentru care aceasta este benefică pentru reglarea presiunii sangvine. Flavonoizii ajută membranele celulelor din pereţii vaselor de sânge să se relaxeze şi să devină mai flexibile. Ciocolata neagră ar putea fi prescrisă în viitor pacienţilor suferind de ciroză, potrivit unui studiu recent. Cercetătorii spanioli spun că ciocolata neagră are capacitatea de a limita creşterea presiunii sangvine în cavitatea abdominală, un fenomen care poate ajunge la un nivel periculos în cazul pacienţilor suferind de ciroză şi care provoacă, în cazurile severe, spagerea vaselor sangvine.
Alina ANDREI

















