Adauga anunt
Dieta mediteraneeană, bună împotriva aterosclerozei
Cercetătorii israelieni au anunţat că au reuşit să dovedească faptul că o scădere a greutăţii corporale, în special prin adoptarea dietei mediteraneene, reduce într-un mod semnificativ riscul de ateroscleroză. Ateroscleroza este un factor de risc major pentru producerea atacurilor cerebrale şi a infarctelor. Cercetătorii de la Universitatea Beer Sheva din sudul Israelului au monitorizat un eşantion de 140 de pacienţi, timp de doi ani. "Am constatat pentru prima oară, vizual, că un regim alimentar moderat nu doar că stopează acumularea de colesterol rău, ci şi reduce volumul acestuia şi al presiunii sangvine", a declarat Iris Shai, coordonatorul studiului. Rezultatul acestor cercetări a fost publicat în cel mai recent număr al revistei Circulation. Dieta mediteraneeană, săracă în grăsimi animale, implică multe legume, fructe, condimente, ulei de măsline, peşte şi vin roşu. Dieta conţine astfel cantităţi importante de beta-caroten, vitamina C, tocoferoli şi tocotrienoli (adică vitamina E), polifenoli, şi minerale esenţiale, precum seleniu, magneziu, zinc, fier, calciu şi iod. Adoptată pe termen lung, aceasta are efect antioxidant, scade colesterolul, previne ateroscleroza, previne boala de inimă, diabetul, osteoporoza şi fracturile osoase. Dieta mediteraneană prelungeşte semnificativ timpul de supravieţuire al bolnavilor de Alzheimer.
Alina ANDREI












