Studiu: Afinele sunt benefice pentru creier
Un pahar de suc de afine pe zi stimulează capacitatea de rememorare a creierului, potrivit unui studiu american, ale cărui concluzii au fost publicate în Journal of Agricultural and Food Chemistry. Potrivit cercetătorilor americani, sucul de afine are efecte benefice asupra capacităţii de rememorare. Cercetătorii americani de la Universitatea din Cincinnati au atribuit această îmbunătăţire a memoriei unor compuşi prezenţi în fructele de afine, denumiţi antocianine. Aceşti compuşi sunt eficienţi şi în prevenirea unor boli, precum maladiile cardiace, cancerul, maladia Alzheimer şi diabetul. Alte fructe bogate în flavonoizi sunt căpşunile, zmeura şi fructele arborelui de cacao. Afinele mai sunt recomandate persoanelor care au deficienţe de vedere.
Alina ANDREI

















