myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Autostrada Comarnic-Brașov. Scurtă cronologie a unei bătăi de joc

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Octombrie 2017 – premierul de la acea vreme, Mihai Tudose, anunță că a cerut ajutorul Băncii Mondiale pentru realizarea tronsonului de autostradă Ploiești-Comarnic- Brașov: „De la Banca Mondiala am solicitat ajutor tehnic. Tot ceea ce înseamnă management de proiect să fie la un organism întreg la minte. Ei să fie managerii de proiect. Să le spunem - asta-i țara, ăștia-s banii, noi vrem de aici și până aici”.

Imobiliare.ro

Iunie 2018 – Guvernul condus de Viorica Dăncilă anunță că renunță la sprijinul Băncii Mondiale, fără a oferi nici o motivare a deciziei, și că va construi tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov prin parteneriat public-privat. Era a patra încercare de acest fel în ultimii 15 ani. Tot în iunie 2018, Executivul decide – în baza unei ordonanțe de urgență pe care o emisese în aprilie și a unei hotărâri de Guvern - ca de pregătirea și atribuirea proiectului să se ocupe… Comisia Națională de Strategie și Prognoză, structură aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului, cu zero experiență în lucrări de infrastructură și cu zero parteneriate public-privat gestionate.

21 iulie 2019 – După un an în care nu s-a întâmplat nimic concret în privința mult-lăudatului parteneriat public-privat, premierul Dăncilă anunță, la Ploiești: „ Am avut solicitări din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, s-o scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT (Consiliul Suprem de Apărare a Țării – n.m.) această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările la această autostradă”.

30 iulie 2019 – Tronsonul de autostradă Ploiești-Comarnic- Brașov a fost aprobat în CSAT ca proiect de importanță națională, urmând să fie finanțat din fonduri naționale.

26 august – ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, afirmă – în pofida declarației premierului Dăncilă și a deciziei CSAT – că asocierea chinezo-turcă are termen până în 16 septembrie să se decidă dacă semnează parteneriatul public-privat. „Dacă chinezii nu se hotărăsc să semneze contractul și să se apuce să lucreze, atunci vom merge pe varianta spusă de doamna prim-ministru, care este mai rapidă. Săptămâna trecută am avut o discuție cu ei împreună cu dl Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză) și cu dl Teodorovici (ministrul de Finanțe) și le-am dat termenul de 16 septembrie să se hotărască”, declara Răzvan Cuc.

16 septembrie – nimic de semnalat în privința deciziei privind autostrada

10 octombrie – Guvernul condus de Viorica Dăncilă a picat prin moțiune de cenzură adoptată de Parlament.

13 octombrie – ministrul demis a Transporturilor, Răzvan Cuc, a susținut, într-o conferință de presă, că „firma respectivă (n.m. – asocierea China Communications Construction Company - Makyol Insaat Sanayi Turizm) împreună cu Comisia Națională de Prognoză au ajuns la un consens și săptămâna viitoare vor livra contractul pentru elaborarea parteneriatului public-privat pentru demararea proiectului Ploiești-Brașov. S-au convenit toți parametrii, tot ce ține de partea economică, de partea tehnică, termenul când va fi implementat”.

26 octombrie – președintele Comisiei Naționale de Prognoză, Ion Ghizdeanu, declară că „negocierea clauzelor contractuale nu s-a încheiat” și că „nu se pot cunoaște detalii din procesul de negociere”.

Va urma. Probabil până la Paștele Cailor…

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Raoke Kaka
+3 #1 Raoke Kaka 01-11-2019 12:37
Care-i mirarea? Ăștia, în democrație, nu au fost în stare să zugrăvească ce-a făcut Ceaușescu (exemplul cel mai bun, în Brașov, este Centrul Civic). Așa și cu această autostradă, ea, de-a lungul anilor, a fost doar o ocazie de-a se fura bani prin multele „studii de fezabilitate”.
Oricum, pe noi ca brașoveni, ne interesează o autostradă spre Vest, spre civilizație, nu spre mitici, către hoție și puturoșenie.
Citat | Raportează către un administrator
Raduteanu Vasile
+2 #2 Raduteanu Vasile 01-11-2019 12:55
Ce te poți aștepta de la amatori?
Singurul lucru temeinic și de realizare pentru care se încalcă tot ce tine de caracter, respect fata de locul de munca șamd...este ce televizor și a luat vecinu și ce joanghina de mașina își ia de la furtisaguri din germanika... Cu astfel de cetățeni avem de a face.
Citat | Raportează către un administrator
jonelul
+1 #3 jonelul 01-11-2019 14:01
Faza aia cu Tudose si Banca Mondiala a fost de coma ! Cand a spus Tudose ca a aranjat el ca sa vina Banca Mondiala sa faca proiectare,exec utie si mentenanta la aceasta autostrada ! Toata lumea s-a tavalit de ras cand auzit ca BM face autostrazi !
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Vi, 06 Dec 2019
Euro   Euro   EUR   4.7785   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3069   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6554   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3582   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2465   Stagnare
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2680   Stagnare
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4432   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   144.6100   Creștere
Anunturi MyTEX

Se va putea schia în această lună în Poiana Braşov?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter