myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Proiectul autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov, la... ANALIZĂ!!!

  • Apreciez !Nu-mi place !-7
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Proiectul autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov este, în momentul de faţă, sub semnul întrebării din cauza schimbărilor apărute pe scena politică, potrivit unei analize realizate de Economica.net.

Recrutare Autoliv Brasov

Deşi Guvernul PSD demis a dorit ca acesta să fie realizat de chinezi, noul Executiv PNL nu susţine varianta asocierii cu partenerii asiatici. Recent, ministrul desemnat al Transporturilor din partea PNL, Lucian Bode, a afirmat că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov.

„Pe Comarnic-Braşov va trebui să facem o analiză urgentă să vedem unde au ajuns, în ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public că nu-l susţin deoarece generează, aşa cum am văzut rapoarte ale Comisiei Europene, generează costuri suplimentare duble în multe situaţii, reducerea numărului de kilometri, perioadă de implementare foarte-foarte mare, dublă faţă de cât estimau iniţial. Această formă de PPP nu o susţin. Am spus, pe Comarnic-Braşov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene şi aprobarea Comisiei, iar dacă BEI, BERD, Banca Mondială, instituţiile financiare internaţionale vor dori să intre ca parteneri în a susţine acest proiect eu cred că se poate realiza şi în PPP, dar împreună cu partenerii europeni, nu aşa cum au vrut, lipsit de orice transparenţă, cei de la PSD să promoveze acest proiect”, a explicat Lucian Bode.

De altfel, acesta a spus că nu vrea să-şi asume 180 de kilometri de autostradă, cum au făcut social-democraţii, ci vrea să facă o evaluare pe fiecare lot în parte, cu stadiu fizic şi cu stadiu financiar.

Ce prevede programul de guvernare al PNL?

Programul de guvernare al PNL privind autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, care ar trebui să preia din traficul de pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri naţionale şi să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei, prevede numai construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic. Proiectul ar urma să fie realizat tot prin parteneriat public - privat, doar după obţinerea acordului Comisiei Europene.

„Autostrada Comarnic - Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 milioane de euro (preţuri 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi dacă IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arată în document.

În varianta promovată de PSD, proiectul includea şi tronsonul Ploieşti - Comarnic.

Primul proiect PPP lansat de Guvernul Dăncilă

Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov a reprezentat primul proiect prin parteneriat public - privat (PPP) lansat de Guvernul Viorica Dăncilă. Proiectul este coordonat de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), iar statul român este reprezentat de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Anunţul privind parteneriatul public-privat pentru realizarea acestui obiectiv, estimat la 1,36 miliarde euro, a fost publicat pe platforma de achiziţii publice SICAP pe 19 octombrie 2018.

Asocierea chino - turcă CCCC - Makyol este singurul participant rămas în cursa pentru realizarea prin PPP a autostrăzii Ploieşti - Braşov. Iniţial, cinci investitori şi-au depus candidaturile pentru realizarea acesteia. Deocamdată, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) nu a primit încă o ofertă finală din partea asocierii chino - turce CCCC - Makyol pentru construirea autostrăzii, astfel că nu a fost încă atribuit contractul, potrivit unor surse oficiale consultate de Economica.net.

În cadrul acestui contract, partenerul public contribuie cu 25% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare, iar partenerul privat contribuie cu 75%. Autostrada are o durată de proiectare şi execuţie de patru ani şi de 20 de ani pentru operare, iar şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov vor achita o taxă de 6,3 euro/100 km.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
0 #1 Barbu Gh. 05-11-2019 14:54
Pe noi, ca brașoveni, ne cam lasă rece această autostradă. Ne interesează, mult mai mult, o autostradă spre Sibiu, să zicem Și, de acolo, spre Viena, spre civilizație.
Citat | Raportează către un administrator
jonelul
-3 #2 jonelul 05-11-2019 15:09
Mai Barbule, te-ai inspirat cumva din "gandirea" lui Raoke Kaka ? Cum poti sa spui asemenea gogomanie ? Incearca sa te detasezi de propria-ti persoana si sa privesti la tine cand faci aceasta afirmatie. Nu-ti vine sa te iei singur cu mainile de cap ?
Citat | Raportează către un administrator
Barbu Gh.
+3 #3 Barbu Gh. 05-11-2019 15:49
Citez pe jonelul:
Mai Barbule, te-ai inspirat cumva din "gandirea" lui Raoke Kaka ? Cum poti sa spui asemenea gogomanie ? Incearca sa te detasezi de propria-ti persoana si sa privesti la tine cand faci aceasta afirmatie. Nu-ti vine sa te iei singur cu mainile de cap ?


Șefule, ia fă un efort de gândire și vezi cu cine are orașul nostru relații comerciale. Dar nu prea intens să nu faci „buba”. De unde sunt firmele ce produc în Brașov sau pe platformele industriale adiacente? Unde se duce acea producție?
Ce-i trebuie Brașovului sunt niște legături rapide și eficiente către partenerii comerciali ai orașului. O autostradă, o cale ferată, acea platformă intermodală de la Feldioara și, nu în ultimul rând, aeroportul de la Ghimbav.
Citat | Raportează către un administrator
Raoke Kaka
0 #4 Raoke Kaka 05-11-2019 21:09
Citez pe jonelul:
Mai Barbule, te-ai inspirat cumva din "gandirea" lui Raoke Kaka ? Cum poti sa spui asemenea gogomanie ? Incearca sa te detasezi de propria-ti persoana si sa privesti la tine cand faci aceasta afirmatie. Nu-ti vine sa te iei singur cu mainile de cap ?


Faraoane, ia luminează-ne tu și zi-ne de ce-ar fi bună o autostradă spre mitici? Să nu murim pesediști, nu de alta....
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
RATBV Angajeaza

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Joi, 12 Dec 2019
Euro   Euro   EUR   4.7791   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2931   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6655   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3703   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2487   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2598   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4435   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   145.0300   Creștere
Anunturi MyTEX

Sunteţi de acord cu demiterea prefectului Marian Rasaliu?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter