myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAŞOV. Doar patru agenţi de la Poliţia Locală verifică zecile de şantiere deschise în oraş

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Lucrări de construcție, ba la drumuri, ba la imobile, sunt cu duiumul în Brașov, dar multe nu sunt semnalizate corespunzător pentru identificarea proiectului, a celui ce efectuează lucrările, a beneficiarului și a duratei de execuție. În plus, la unele lucrări se blochează pur și simplu străzi (cum s-a întâmplat într-una din zilele trecute pe strada Păcii, din cartierul Tractorul), fără a fi semnalizat acest lucru la intrarea pe respectivele artere de circulație. Așa sună o sesizare către redacția noastră din partea unui cititor.

Imobiliare.ro

Pentru a clarifica problema ne-am adresat Primăriei Brașov, care eliberează autorizațiile de construcție, însă am fost direcționați către... Poliția Locală, despre care ni s-a spus că este instituția în măsură să facă asemenea verificări.

„Conform legii, Direcţia Arhitect Şef din cadrul Primăriei Braşov eliberează autorizaţiile de construcţie, respectiv certificatele de urbanism şi nu pot desfăşura şi acţiunile de control. Poliţia Locală, prin Serviciul Inspecție-Control și Disciplina în Construcții, poate face verificări privind modul în care se desfăşoară lucrările autorizate sau dacă lucrările sunt autorizate”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sorin Toarcea.

Așa am aflat că polițiștii locali cu aceste atribuții nu sunt nici câte degete la o mână. Mai exact, sunt doar patru care au competența necesară, din serviciul specificat.

„În oraș sunt deschise 74 de șantiere, cele mai multe de marii dezvoltatori imobiliari. În plus, avem și noi sesizări de la cetățeni, care fac referire la diverse lucrări deschise poate în vecinătatea lor sau în alte locuri observate de ei, iar aceste lucrări trebuie la rândul lor verificate dacă au toate autorizațiile necesare. Cei care se ocupă de toate acestea sunt patru agenți, care cu greu fac față, deși depun toate eforturile pentru a răspunde solicitărilor în timp scurt”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al instituției, Anca Lăutaru.

Astfel, sursa citată a afirmat că Poliția Locală Brașov se confruntă cu un deficit de personal, adăugând că, în urmă cu aproximativ o lună, au fost demarate procedurile pentru ocuparea a altor două posturi din serviciul în cauză.

„S-au înscris pentru concurs mai multe persoane, însă doar una a fost admisă pentru a-l susține, după verificarea dosarelor de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, conform procedurii”, a precizat Anca Lăutaru.

Cei care vor să ocupe un astfel de post trebuie să îndeplinească niște condiții stricte. În primul rând, trebuie să aibă studii superioare de lungă durată în specializările Inginerie Civilă și Instalații sau Arhitectură și Urbanism. Apoi, vor putea susține concursul, care se va desfășura în 17 iulie (proba scrisă) după care, la distanță de două zile, va fi supus interviului.

În condițiile în care, de această dată, doar un singur candidat va trece prin probele menționate, chiar dacă acesta le va trece și va fi angajat la Brașov, procedurile pentru un nou concurs ar trebui reluate într-o nouă sesiune, astfel încât să fie completată organigrama actuală.

Cu aceeaşi problemă se confruntă şi Serviciul de Urbanism din Primărie, unde sunt eliberate autorizaţiile.

„La serviciul pentru autorizarea construcţiilor, în momentul de faţă avem doar trei persoane în funcţii de execuţie, deşi organigrama prevede şapte posturi. Există o lipsă de interes pentru aceste poziţii, generată de sistemul de salarizare neatractiv, mai ales că doar cei cu diplomă de inginer constructor sau arhitect pot fi angajaţi, iar aceştia preferă să lucreze în sistem privat, unde sunt mult mai bine plătiţi”, a completat Toarcea.

De altfel, după cum ni s-a comunicat, conducerea Poliției Locale Brașov lucrează la un proiect de reorganizare în instituție, propunerea venind din partea directorului executiv Nicolae Aldea.

„Necesitățile comunității impun actualizarea organigramei, astfel încât să putem fi cât mai aproape de cetățeni. În acest context, ne gândim și la înființarea de birouri în toate cartierele municipiului. Propunerea va ajunge mai întâi la ANFP, apoi va fi analizată în comisiile de specialitate ale Consiliului Local Brașov, după care va fi supusă votului, în plen”, a menționat Anca Lăutaru.

La sfârșitul anului 2016, efectivul Poliției Locale Brașov număra 221 de persoane, dintre care 181 active (173 în posturi de execuție, iar opt de conducere), restul de 28 de posturi fiind vacante.

 



Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
Urs in oras ?

Meteo

 
Scoala Postliceala FEG

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Servicii Non Stop

Curs BNR

Vi, 21 Iul 2017
Euro   Euro   EUR   4.5737   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   3.9269   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.1086   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.1326   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2192   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1229   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.3385   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   149.8800   Creștere
Facebook MyTex.Ro

Credeţi că Guvernul va taxa contractele part-time la nivelul full-time sau se va răzgândi încă o dată?

Cele mai comentate

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter