myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Senatorul USR Allen Coliban critică proiectul podului hobanat de la Gară

  • Apreciez !Nu-mi place !+1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Senatorul USR Brașov, Allen Coliban, solicită Primăriei refacerea studiului de fezabilitate pentru proiectul podului hobanat care ar urma să traverseze calea ferată și să preia o parte din traficul dinspre cartierul Tractorul, pentru a-l aduce în bulevardul Gării. 

Imobiliare.ro

După cum a prezentat în conferința de presă susținută vineri la Brașov, senatorul a trimis Primăriei punctul său de vedere, semnalând trei mari probleme, în opinia sa.

Prima problemă ar fi aceea că Primăria lansează o consultare publică pentru un proiect al cărui studiu de fezabilitate nu este încă aprobat, aflându-se în faza obținerii avizului de mediu. A doua problemă ar consta în faptul că studiul de fezabilitate nu ia în calcul soluțiile care sunt deja prinse în Planul Urbanistic General, propunând o variantă diferită. Soluția ratată în studiul de fezabilitate este aceea a unei legături directe între străzile Crinului și Turnului prin supra-traversarea străzii Hărmanului pe un pod paralel cu cel de cale ferată.

„De ce consider că varianta Crinului - Turnului merită analizată? Iată trei argumente: Pasajul respectiv este veriga lipsă din ceea ce ar putea reprezenta Inelul 2 al Brașovului, inel de care traficul tot mai sufocat al orașului are mare nevoie. Totodată, atât Inelul 2, cât și pasajul respectiv, au fost proiectate în anii de dinainte de Revoluție, ca soluție de extindere a rețelei de străzi din Brașov. Străzile Crinului și Minervei sunt paralele cu calea ferată și ar putea fi lățite la patru benzi și prelungite până în Dârste, pentru o alternativă de traversare a orașului la Calea București și Bulevardul Saturn. De asemenea, varianta de pod hobanat propusă de către Primăria Brașov nu rezolvă problema de trafic. Podul va vărsa tot traficul în mijlocul Bulevardului Gării, deja sufocat, atât la intersecția cu Hărmanului/Vlahuță, cât și în giratoriul din fața gării”, a declarat Coliban.

Cea de-a treia problemă identificată de senatorul Allen Coliban este faptul că studiul de trafic nu este finalizat, prin urmare, în acest moment, lipsesc informații esenţiale pentru fundamentarea unei decizii.

„În studiul de fezabilitate, trebuie să avem o analiză reală a alternativelor, care să ia în calcul și alte variante și care să nu plece de la niște concluzii presetate. Eu am trimis toate aceste argumente Primăriei Brașov, în mod oficial și în timpul perioadei de consultări. Aștept să fie luate în calcul, le voi prezenta și în momentul în care va ajunge studiul de fezabilitate la aprobare în Consiliul Local”, a mai declarat senatorul USR Brașov.

Fiindu-i solicitat un punct de vedere cu referire la această prezentare, primarul George Scripcaru a declarat că va trimite spre analiză specialiștilor atât observațiile, cât și propunerile senatorului: „Se va ocupa de acest aspect firma de specialtiate care a câștigat licitația pentru întocmirea documentațiilor și a studiilor la acest proiect. Vom vedea dacă există vreun detaliu de specialitate care să fie analizat”. 

 

Cum ar trebui să arate pasajul suprateran de la Gară

Amintim că au fost luate în calcul trei scenarii pentru realizarea acestui pasaj, specialiștii recomandând ca acesta să fie hobanat (susținut de cabluri de oțel). Pentru că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, acesta va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.

După ni s-a prezentat și la începtul acestui an, construcția va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată), diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, va avea 14 deschideri între piloni, la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.

Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. Rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Gării pentru a se merge spre Tractorul ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal. 

Ca o completare, accesul pe pasaj, în direcția Tractorul, se va face doar dinspre sensul giratoriu Hărmanului-Vlahuță-Gării, pe două benzi. Cei care merg pe direcția Hărmanului - Vlahuță spre gară, în zona rampelor de acces ale pasajului, vor intra într-un pasaj subteran, circulația desfășurându-se pe două benzi. Ieșirea de pe pasajul hobanat se va face în ambele direcții de mers (atât spre gară, cât și spre sensul giratoriu, Hărmanului-Vlahuță-Gării). Coborârea pietonilor și a bicicliștilor de pe pasaj spre b-dul Gării, se va face tot într-un pasaj subteran, care va subtraversa rampele de acces ale pasajului hobanat

Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. Traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel. Costul investiției va fi dat de studiul de fezabilitate și de proiectul tehnic, însă potrivit evaluării realizate de Banca Mondială în cadrul contractului de asistență cu Primăria Brașov, acesta este de aproximativ 9,31 milioane euro. 

citiți și

BRAŞOV. Trei soluţii de proiectare pentru podul hobanat de la Gară

BRAȘOV. Cine va avea acces pe podul hobanat de la Sala Sporturilor?

 


Loading...

loading...

Comentarii  

jonelul
0 #1 jonelul 22-09-2019 20:02
Este cumva un pod "Hobanat" ?? Nu stiu daca cineva din redactie sesizeaza aceasta ironie ! Daca nu, uitativa in urma la articolul vostru de acum cativa ani in care era vorba de podul "Hobanat" de la Agigea !
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


husqvarna
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Lun, 14 Oct 2019
Euro   Euro   EUR   4.7536   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3072   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.4061   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3279   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2451   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2569   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4305   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   143.2800   Creștere
Anunturi MyTEX

Se va realiza în regim de parteneriat public-privat autostrada Ploiești-Brașov?

Cele mai comentate

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter