myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Luați aminte la sfaturile unui șofer: „Dacă pietonul nu se asigură, atunci pietonul moare!”. Haios și totuși dramatic în profunzime!

  • Apreciez !Nu-mi place !+16
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Când am citit următoarea listă cu sfaturi transmise pietonilor de către un șofer, membru pe Info Trafic Brașov, m-am amuzat, dar totodată mi-am dat seama câtă dreptate are. 

Recrutare Autoliv Brasov

Astfel, nu am rezistat tentației de a „împrăștia” aceste recomandări, poate vor salva viața cel puțin a unui cetățean-pieton care se potrivește cu profilul descris în următoarele rânduri. 

Așadar, brașoveanul Marian Petroiu recomandă:

Dacă pietonul nu se asigură (pct.1), atunci pietonul moare. Dacă ție nu-ți pasă de viața ta, nu te aștepta să-i pese altcuiva.

Asigură-te înainte: 

NU calci pe trecerea de pietoni înainte să te asiguri că fiarele pe 4 roți sunt pregătite să te lase, au redus viteza și s-au oprit!

NU calci pe trecere vorbind la telefon!

NU treci în fugă pe trecere! E trecere, nu fugătoare!

NU calci pe trecere schimbând brusc direcția de mers (mulți pietoni merg pe trotuar, paralel cu partea carosabilă, apoi intră direct pe trecere, fără a avertiza șoferul aflat pe prima bandă de intenția sa)

NICIODATĂ SĂ NU FACI AȘA CEVA! Sunt șoferi, nu magicieni!

NU treci pe bicicletă, skateboard etc... Te dai jos!

Nu treci pe trecere cu căștile în urechi!

NU treci dacă situația nu permite: mașina este aproape, în mișcare, iar pe jos este polei; mașina este aproape, în viteză (îți cântărești șansele de reușită, în fond este vorba doar despre viața ta, nu despre dreptate).  

ORICE AR FI, ABSOLUT ORICE AR FI, dacă se întâmplă ceva, păstrează-ți calmul și nu fugi pe trecere! Este greu să eviți un pieton în fugă, dezorientat, care nu știe în ce direcție să se îndrepte!

„Această postare am făcut-o în scop informativ, nu pentru a judeca greșeala unora sau a altora. Cu toții suntem pietoni, însă foarte puțini se asigură și trec strada corect... De asemenea, mai sunt și acei pietoni care stau lângă trecere și par că vor să traverseze. La fel, mai mult încurcă, a explicat sursa citată. 

 


Loading...

loading...

Comentarii  

daniel ceapa
+12 #1 daniel ceapa 27-12-2016 19:35
dragut ar fi fost sa verificati, acest text imi apartine in totalitate :)
Citat | Raportează către un administrator
Camelia Vlad
+6 #2 Camelia Vlad 27-12-2016 20:58
Drăguț din partea dumneavoastră că ne atenționați. Acum va afla toată lumea că sunteți autorul acestor informații importante. Interesul meu nu era să-i fac reclamă domnului citat, care până la urmă, la rândul lui, a făcut postarea nu cu intenția de a se lăuda cu talentul lui literar, ci tot cu titlu informativ, poate-poate înțelege cine trebuie. Pe de altă parte, nici acum nu imi dau seama cum aș fi putut ajunge la numele dumneavoastra, din moment ce căutarea pe internet m-a direcționat aici: https://www.facebook.com/RespectCodulRutier/posts/963209837048798:0. Oricum, recomandările sunt extrem de utile, așa cum am precizat în text. Atât mytex.ro, cât și Centrul Pentru Prevenirea Accidentelor de Circulație și de Muncă au un scopt comun, și anume reducerea accidentelor rutiere, nu-i așa domnule Daniel Ceapă? Daca lucrați în Poliție, așa cum bănuiesc, vă urez sărbători liniștite, fără evenimente deosebite.
Citat | Raportează către un administrator
daniel ceapa
+16 #3 daniel ceapa 27-12-2016 22:12
nu lucrez in politie si da, scopul nu e sa apar eu acolo, doar m a amuzat gasirea acestui articol la 2-3 ani de la data postarii pe pagina mea de facebook. sarbatori fericire la toata lumea!
Citat | Raportează către un administrator
Donald Trump
+5 #4 Donald Trump 28-12-2016 10:08
Exact asta ne invata educatoarea la gradinita cu diafilme proiectate pe perete.
Atunci inca era comunism in Romania. De atunci multe s-au schimbat. Pietonul in democratie are dreptul sa moara pe trecerea de pietoni, este o tara libera.
Educatia nu mai este obligatorie.
Da, ar fi util ca ziarele sa publice la intervale repetate regulile de utilizare a zebrei. Si mai bine ar fi daca aceste reguli ar fi sustinute de lege.
O adaugare la setul de reguli de mai sus:
La fel cum autoturismul nu stationeaza pe trecerea de pietoni, nici pietonul care nu are intentia sa traverseze, nu stationeaza in dreptul zebrei.
Vorbesc din experienta. Am oprit si doamna de 50+ani (de provenineta Moldova, dupa accent) mi-a comunicat ca "Nu este obligatoriu sa trec!". Sunt sigur ca nu a fost un caz unic.
Citat | Raportează către un administrator
Adrian
+2 #5 Adrian 29-12-2016 23:11
Sunt si au sofer si ma asigur inainte sa traversez pe trecerea de pietoni ,dar daca o masina ofera prioritate de trecere pietonului,atun ci o alta masina de pe acelasi sens care a oprit o masina pentru acorda prioritate poet omului,a doua masina de gândeste ca el e mai destept si nu m-ai este nevoie sa ofere prioritate si daca pietonal nu apuca sa se ferească moare din cauza unui dobitoc......
Citat | Raportează către un administrator
Mihail
-10 #6 Mihail 30-12-2016 05:04
Mori si daca te asiguri. Asa cum a scris Adrian,am fost nevoit in nenumarate randuri sa incetinesc la jumatatea trecerii, pentru a ma asigura ca dupa cel oprit nu vine altul. Spre surpriza voastra, a soferilor,pana acum eram morti sau in spital daca nu faceam asta.
Si inca ceva,voi nu ati invatat ca sunteti obligati sa acordati prioritate? Nu ati invatat sa incetiniti cum scrie in regulament?nu la 5m distanta de trecere? Pai dupa voi,pietonii nu ar mai trece decat daca nu mai sunt masini dintr-un capat in altul al strazii.
Apropo,nu sunteti capabili sa opriti la trecere,cand pietonul traverseaza? Chiar este necesar sa treceti prin spatele lui la 50cm distanta? Daca se impiedica,daca se opreste?
Uite sfaturi de la un pieton peste care era sa dea masina de N ori pe trecere,un pieton care se asigura de fiecare data, unul care nu se grabeste,asteap ta sa treaca coloane,etc:
Vezi o trecere?incetineste.
Vezi o trecere cu pieton? Esti obligat sa ii acorzi prioritate,prin lege,nu bun simt.
Nu descuraja pietonul sa se angajeze in traversare, prin accelerare la mai putin de 10m distanta de trecere. Nu il descuraja mentinand aceeasi viteza,incetineste.

Eu ca pieton,cum vrei sa iti arat ca ma angajez in trecere, cand tu nu imi oferi posibilitatea? Pun piciorul pe trecere cand te vad la 25m distanta,iar ca un nesimtit ce esti, nu iti reduci viteza considerabil. Chiar daca o reduci,nu opresti ,iar dupa ce ajung la jumatatea masinii, accelerezi si treci prin spatele meu la distanta foarte mica.
Tineti cont ca eu cobor dupa bicicleta si stau la cozi de cel putin 10 masini,care merg una in spatele celeilalte tocmai sa nu acorde prioritate.
Atentie pe Carpatilor si Muncii.

Cele mai multe cazuri de accidente (vorbit cu politist de la rutiera) sunt datorita soferilor care nu incetinesc la treceri,nu din cauza pieronilor aiuriti. Sunt martor la un accident de anul trecut,cand o fata a fost lovita de masina pe trecere,aceasta avand semnal intermitent,iar soferul nu a inceitinit.
Daca soferii nu sunt capabili sa respecte regulamentul,po litia sa instaleze semafoare cu activare manuala,cum au facut pe Muresenilor.
Citat | Raportează către un administrator
Laurentiu
+9 #7 Laurentiu 30-12-2016 15:48
Vad ca multi s-au grabit sa adauge comentarii la acest "subiect" fara sa citeasca atenti titlul. Daca pietonul nu se asigura, atunci pietonul moare! In concluzie.....s unt si soferii care nu au nici o treaba cu condusul dar si pietoni care nu tin la viata lor. Soferul nu este atent, pietonul nu se asigura la trecere, este lovit pe trecere si moare. Soferul scapa cu suspendare si pietonul unde este?????? Daca nu tii la viata ta si nu esti mai atent la trecere "mori ca prostul". Nu te culca pe o ureche ca e trecere si iti da tie prioritate toata lumea, chiar daca vorbesti la telefon, asculti muzica, ai gluga pe cap si nu vezi nimic, alergi pe trecere, mergi pe bicicleta pe trecere. Fiecare trebuie sa se pazeasca.
Citat | Raportează către un administrator
Genghiz
-18 #8 Genghiz 31-12-2016 02:58
Observ cu stupoare ca pietonul nu are nici un drept..plm
Citat | Raportează către un administrator
Andrei C
+3 #9 Andrei C 31-12-2016 09:33
Intr-o tara in care fundul in scaunul auto este mijlocul preferat de locomotie al factorilor de decizie, drepturile pietonilor nu exista.

Nu ajuta nici semnalizarea si locatia proasta a trecerilor de pietoni.

In UK, trecerile de pietoni sunt incadrate intre stalpi cu un bec galben intermitent. Nu sunt prea multe, dar unde sunt, le vezi de departe (inainte sa vezi semnul sau marcajul). Si da, soferii au in general bun simtul sa incetineasca si sa fie mai atenti in preajma lor. Si sa opreasca daca in balanta posibilitatilor , un pieton de pe trotuar va dori sa treaca strada.

Aici sunt populare trecerile semaforizate cu buton pentru pietoni.
Citat | Raportează către un administrator
Sabin
+16 #10 Sabin 31-12-2016 09:48
Pietonul are drepturi dar asta nu inseamna ca trebuie sa o ia pe zebra ca un bou,ca nu e protejat de isus. Sunt de acord cu ce s-a scris in articol,am vazut "n" cazuri de cretini care trec strada cu capul in pamant sau in nori si nici macar nu catadicsesc sa se uite stanga-dreapta sa vada daca vine ceva sau nu sau daca soferul l-a vazut si poate incetinii. Si eu mai sunt pieton si nu sar ca un cretin pe trecere cand masina care se apropie e la 10m de mine si circula cu 40-50km/h. Nu poti pocni din degete si sa te opresti instant,timpul de reactie difera de la sofer la sofer,omul poate fi ingandurat,dist ras sau pe jos poate fi mazga,polei,etc . Mai puneti la socoteala si ca o frana brusca iti poate sparge o conducta sau furtun de frana si atunci nu mai ai ce sa faci. La fel cum e datoria soferului sa se asigure (sunt destui soferi care nu o fac),este si datoria pietontului sa caste ochii inainte sa o ia ca vita incaltata pe zebra.
Citat | Raportează către un administrator
Sebastian S
+12 #11 Sebastian S 31-12-2016 10:14
Ok, multi, in inconstienta voastra, nu ati inteles un lucru: ai prioritate, atunci cand ti se acorda! Simplu.
Vrei sa mori cu legea-n brate: treci pe zebra fara sa te asiguri. Un simplu moment ed neatentie a fosferului te poate costa viata. O, da, soferii sunt niste descreierati, dar ce spunem despre pietoni atunci cand:
- se arunca efectiv in fata masinii (cand am obtinut categoria A, un dement era cu spatele la trecere, iar intr-o secunda s-a rotit si a sarit pe zebra). Dpdv legal, vinovat soferul, dpdv moral, parca nici pietonul nu mai e un sfant
- se angajeaza in traversare in grupuri aflate cal 3-5 metrii unul de altul sau, si mai dragut, in sir indian (vezi complexul batrolomeu, cand reusesc sa blocheze toate benzile). Doar au prioritate
- trec in fuga sa prinda autobuzul
- vorbesc la telefon si nici macar nu le trece prin cap sa se uite spre sofer. Pastrati contactul vizual cu acesta. Veti observa foarte usor daca v-a vazut sau nu. Daca voi nu ii vedeti ochii, nici el nu va vede.

Viata voastra este cea mai importanta. Nu conteaza daca ai avut dreptate daca ramai paralizat sau daca te plang apropiatii. Chiar nu ii mai incalzeste cu nimic.
Citat | Raportează către un administrator
Unu
0 #12 Unu 31-12-2016 23:51
In Anglia nu e obligat nimeni sa treaca pe la trecerea de pietoni fiecare pe propria raspundere prin asigurare poate traversa pe unde doreste
Citat | Raportează către un administrator
Horia
+2 #13 Horia 05-01-2017 15:24
Ai dreptate cat de cat. Dar sunt si eu curios de ceva. Daca omori pietonul cine face puscarie la sfarsit ? Tu sau mortul ? Cel mai normal ar fi ca si pietonul so soferul sa fie atenti. In general ambii sunt vai ceapa lor. Soferul se crede la formula 1 iar pietonul "mi se rupe". Nu va bazati pe "eu am dreptate" ca dreptatea sufera si consecinte.
Citat | Raportează către un administrator
Sofer
0 #14 Sofer 06-01-2017 17:06
Calci pieton pe trecere, mergi la puscarie !
Citat | Raportează către un administrator
Gigel
0 #15 Gigel 10-01-2017 14:26
Prietene, ma calci pe trecere faci pușcărie. Rationamentul ăsta împreună cu preasfantul cod rutier care spune ca pietonul are prioritate sau ca șoferul trebuie sa aibă viteza redusa în dreptul trecerii de pietoni. Prioritate înseamnă că ceilalți participanți la trafic ce nu se bucura de prioritate, ei bine, aceia o dau. Și a da prioritate înseamnă să oprești. Punct. Nu pietonul tre să caste ochii și sa aștepte pt că așa niciodată n-ar mai trece ca ghiozdanul cu BMW ursulet se grăbește. D-aia da politia amenda când treci și șoferul era pe trecere, se cheamă neacordare de prioritate. Nu mai inventați legi și dați o citire codului penal, penalilor
Citat | Raportează către un administrator
Lucian Pop
+1 #16 Lucian Pop 10-01-2017 15:20
Citez pe Gigel:
Prietene, ma calci pe trecere faci pușcărie. Rationamentul ăsta împreună cu preasfantul cod rutier care spune ca pietonul are prioritate sau ca șoferul trebuie sa aibă viteza redusa în dreptul trecerii de pietoni. Prioritate înseamnă că ceilalți participanți la trafic ce nu se bucura de prioritate, ei bine, aceia o dau. Și a da prioritate înseamnă să oprești. Punct. Nu pietonul tre să caste ochii și sa aștepte pt că așa niciodată n-ar mai trece ca ghiozdanul cu BMW ursulet se grăbește. D-aia da politia amenda când treci și șoferul era pe trecere, se cheamă neacordare de prioritate. Nu mai inventați legi și dați o citire codului penal, penalilor


„Prietene”, dacă te calcă pe trecere, face pușcarie, dar tu mergi la Doamne Doamne. Așa că e mai bine să caști ochii, să te asiguri. Mă gândesc că nu vrei să mori...
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Ma, 13 Noi 2018
Euro   Euro   EUR   4.6599   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1469   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3479   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.1011   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2434   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1326   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.3826   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   144.3800   Scădere
RAT BV
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi că autorităţile române vor lua măsuri după rezoluţia de ieri a Parlamentului European?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter