myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Un bloc întreg a fost debranșat ieri de Compania Apa

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Citiţi şi:

OferteBeton.ro - site de reduceri

Update BRAŞOV. Ce spune Compania Apa despre debranşarea blocului din Craiter

90 de familii din Craiter au rămas de aproape 24 de ore fără apă rece. Bătrâni, bolnavi, bebeluși, copii de școală, toți s-au spălat aseară la lighean, cu apă adusă după ce s-au milogit la vecinii de la casele de peste linia ferată. 225 de persoane locuiesc în blocul 26  pe Pavilioanele CFR 100, care a fost deconectat ieri de la rețeaua de alimentare a Companiei Apa. Motivația furnizorului: datorii acumulate în perioada decembrie 2015-octombrie 2016, după cum scrie pe afișele lipite de reprezentanții companiei, pe care le-au găsit locatarii când au venit de la serviciu.
Oamenii s-au adunat revoltați în parcul de lângă bloc într-o ședință ad-hoc, cu iz de protest de stradă, cerând explicații președintelui asociației, Vasile Alvirescu, deși problema este veche, discutată de multe ori, numai că ei credeau că s-a găsit o soluție definitivă. Alvirescu ne-a spus că datoriile mari – despre care afirmă că  nu sunt reale, provenind din facturi umflate din pix - vin din 2015. „De 15 ani citesc contorul de branșament, le dau citirea, că asta e, președinții de asociație sunt slugile lor. Noi facem citirea, noi repartizăm cheltuielile, noi strângem și le ducem banii. Problemele au apărut când facturile s-au «umflat» inexplicabil. Eu le dădeam citirea, să zicem 600 de metri cubi pe lună, ei îmi făceau factură pentru 1.200 de mc! În loc să am factură de 5.500-6.000 de lei pe lună, ca de obicei, primeam tot de 10.000 de lei și chiar 11.000. Explicațiile lor, când au binevoit să stea de vorbă cu mine, au fost că e citirea greșită și că ei au făcut recalculări, regularizări. Dar cum, dublu? Când le-am cerut o bază de date cu citirile date de mine telefonic, cum au ei sistemul, n-au putut decât să-mi arate niște cartoteci mâzgălite cu pixul, pe care oricine putea face modificări. Am cerut expertiză, am cerut schimbarea contoarelor de branșament, verificarea lor metrologică. Au venit ei mai târziu cu niște ceasuri superperformante de control, le-au pus timp de o săptămână, au monitorizat și a reieșit un consum de 150 de metri cubi pe 7 zile, ceea ce înseamnă 600, hai 700 de metri cubi pe lună. Când m-am dus după factură, la finalul lunii, șoc: 10.000 de lei de plată! Au pus ceasuri noi din iulie și acum nu mai sunt diferențele uriașe, dar au rămas datoriile din urmă. Așa s-a ajuns la debranșare în mai, deși am convenit un grafic de eșalonare. Numai că eșalonarea pe patru luni era greu de suportat pentru oamenii din bloc. Abia în septembrie au acceptat un grafic pe 12 luni, dar suma datorată între timp s-a dublat, a ajuns la 56.000 de lei. A ieșit o rată de 4.000 de lei, la care au adăugat dobânzi și penalități. Cu factura curentă, erau 10.000 de lei pe lună. Am luat bani din încasările curente și am plătit prima rată, dar nu s-a mai putut apoi. Și în septembrie, înainte să înceapă școala, au vrut să oprească, m-au forțat peste noapte, practic – că eram de ofițer de serviciu - să accept un grafic pe care să-l trimit prin fax atunci, pe loc. Hârtia aia e doar de mine semnată și ștampilată, de nimeni din partea lor, măcar un jurist, dacă nu un director, așa că nu cred că are vreo valoare. Ca să îl respectăm, ar trebui să le luăm oamenilor în plus 50 de lei pe lună. Nu se poate asta, că sunt și facturile curente, și așa am ajuns să vină hoțește să ne taie apa”, ne-a relatat Alvirescu, spunând că gospodinele care erau pe acasă au rămas cu rufele nespălate în mașini, iar centralele termice de apartament pot funcționa timp limitat cu apa rămasă pe circuit. 

Șeful asociației, însoțit de unii dintre locatari, se va duce astăzi la sediul Companiei Apa, pentru a obține un alt grafic de eșalonare, însă pe 24 de luni, pentru a soluționa pe moment problema. „50 de lei nu pot da oamenii pe lună, au acceptat 25 de lei, însă asta se poate doar dacă e graficul mai lung, nu să ne strângă de gât să-i dăm pe toți repede, că nu avem cum. Nu înțelegem de ce au venit să facă asta, interesul lor nu este să aibă clienți, care să consume să le aducă bani? Cum să lași în 2016, într-un oraș european, zeci de familii fără apă? Nici nu ne-au pus la dispoziție o sursă alternativă de apă, cum spune legea, o cisternă, să avem apă pentru igiena minimă!”, a mai spus președintele asociației, care se mai întreabă, revoltat, de ce nu l-a tras nimeni de la Compania Apa de mânecă, să-i spună că greșește, dacă este așa, sau de ce nu au venit reprezentanții furnizorului să citească împreună contoarele de branșament. „Și mai e ceva: de ce nu m-au dat în judecată, dacă ei spun că e just ceea ce e de plătit?”

 



Comentarii  

Ilie
+4 #1 Ilie 08-11-2016 09:14
Ha ha ha! Inca un abuz al companiei de hoti apa. Oamenii trebuie sa inteleaga ca nu compania apa serveste oamenii ci oamenii servesc compania apa.
Citat | Raportează către un administrator
Jane
+1 #2 Jane 08-11-2016 09:19
Acolo se acopera o mare manareala. Cine stie cine beneficiaza de vreun bransament ascuns si de undeva trebuie sa scoata paguba. Asa ca au gasit o asociaie de locatari si duc de nas cu nesimntire administratorul .Rusine !
La protectia consumatorilor si la Politie cu ei !
Citat | Raportează către un administrator
Alexxx
+2 #3 Alexxx 08-11-2016 11:20
Astia de la compania apa umfla facturile la toate asociatiile, pentru pierderile lor.
Nu se autosesizeaza nimeni? Sau toata lumea asteapta momentul cand o sa fie linsati angajatii de la compania apa?! pentru ca apa nu mai e un bun al tuturor si o necesitate. e un busness de lux.
Citat | Raportează către un administrator
Mircea Martinescu
-3 #4 Mircea Martinescu 08-11-2016 12:16
Bine ar fi domnilor brasoveni la care v-a sarit mustarul,sa faceti postari si comentarii cu numele vostru intreg si adevarat,nu cu pseudonime sau numele mic,gen alexx,jane,ilie ,etc. Asta dovedeste ca nu aveti curajul sa va sustineti afirmatiile si ca nu sunteti decat niste lasi care va ascundeti dupa deget !
Citat | Raportează către un administrator
Papa de la Roma
+2 #5 Papa de la Roma 08-11-2016 12:26
Mircea Martinescu, sa stii ca te-am raportat la Administrator cu motivatia "Asta este un idiot". Astept cu nerabdare sa fie sters comentariul tau intelept.
Citat | Raportează către un administrator
Martinescu Mircea
0 #6 Martinescu Mircea 08-11-2016 12:39
Mesaj catre Mircea Martinescu: Esti un plagiator, imi folosesti numele fara acordul meu. Faci pe curajosul in timp ce te ascunzi dupa nume fals.
Citat | Raportează către un administrator
Presedintele SUA
0 #7 Presedintele SUA 08-11-2016 13:03
Petitie: "Companiile de Apa sa fie obligate sa aiba contracte individuale cu consumatorii"
https://petitieonline.net/petitie/39048052

La momentul actual, compania apa nu este obligata sa aiba contracte individuale cu consumatorii. Chiar din contra, de ex in Codlea, dupa ce Compania Apa a "preluat" serviciul local de furnizare a apei potabile, a transformat consumatorii cu contract individual in consumatori "la gramada" reprezentati de o persoana desemnata sa intocmeasca contractul de bransament (ex. Administrator).
Argumentele companiei apa: nu se mai incheie contracte individuale in cazul in care exista un contor pasant. Dupa zeci de ani in care consumatorii au fost taxati corect dupa apometrul propriu, compania apa a plasat un apometru nou in curtea privata a consumatorilor, pe teren privat si numai pe acesta il ia in considerare.
Contractele individuale intocmite cu serviciul de furnizare de apa din localitate nu au fost preluate, consumatorii individuali fiind constransi sa se grupeze pe baza apometrului nou montat de compania apa.
Consumatorii au primit varianta sa se separe, cu toate ca aveau apometre individuale sau sa intre intr-un contract de grup.
Ce a obtinut compania apa: a eliminat costurile aferente unui angajat care citea apometrele consumatorilor individuali, a redus costurile de facturare, ofera apa de proasta calitate care este numai buna de spalat toaleta si sistem de canalizare care se infunda la fiecare ploicica. Nici macar serviciul de desfundare canalizare nu mai este administrat din Codlea ci de la sediul din Brasov iar tarifele sunt enorme. O interventie la 300 de lei ora si se taxeaza minim o ora, indiferent daca dureaza sau nu o ora desfundarea. Pe de alta parte compania apa a declarat ca ofera servicii la standarde europene si a marit pretul. Este jegmaneala legalizata. Oamenii nu sunt prosti. Oamenii simt cand sunt inselati, chiar daca sunt inselati in mod legal. La conducerea compania apa brasov se afla sacali fara constiinta care lucreaza impotriva poporului Roman.
Citat | Raportează către un administrator
Emil
0 #8 Emil 09-11-2016 08:22
Un ziarist adevărat, întîi se documentează temeinic și pe urmă scrie. Îmi pare rău dar tanti Liliana nu face parte din categoria acestora, ea scrie la comandă, sau ce știe că ar vrea oamenii, și ei majoritatea în necunoștiință de cauză. Îmi pare rău......
Citat | Raportează către un administrator
Liliana Jighira
0 #9 Liliana Jighira 11-11-2016 11:51
Domnule Emil (sau să vă spun „nene”?),
Oamenii care au rămas fără apă m-au sunat disperaţi în seara aceea. Convorbirea cu şeful asociaţiei a fost la ore la care nu îmi permit să sun vreun reprezentant de instituţie bugetară (decât dacă e ISU/SMURD). Este evident că am redat acolo doar punctul lor de vedere, era strigătul de disperare. În presa online încerci să scrii cât mai prompt, apoi actualizezi/fac i „update” - ceea ce am şi făcut - că, dacă stai să iei toate punctele de vedere din prima, ajungi să publici când devine inutil. În presa scrisă ai timp să formulezi totul ca la carte. Oamenii nu erau în necunoştinţă de cauză. Ei ştiau că au rămas fără apă şi că au datorii. Asta e tot.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Brasov Angajeaza

Curs BNR

Vi, 24 Feb 2017
Euro   Euro   EUR   4.5169   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2669   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3549   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.2410   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2135   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2580   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.3095   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   146.3800   Scădere
Facebook MyTex.Ro
Isaran Residence

Credeți că ar fi o mișcare politică inspirată o fuziune între PNL și USR?

Cele mai comentate

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter