myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAŞOV. CFR vrea să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara pentru a nu pierde finanţarea

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

CFR are dreptul să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov - Apaţa) şi 3 (Caţa - Sighişoara), iar în cazul în care nu se întâmplă acest lucru se va pierde o finanţare de aproape 800 de milioane de euro.

Recrutare Autoliv Brasov

„Riscăm să pierdem o finanţare şi e păcat de toată munca depusă ca să reabilităm această infrastructură, care este într-o stare destul de degradată. Aşteptăm de trei ani să începem modernizarea acestui sector, unde avem restricţii multe de viteză, limitări, întârzieri. Tronsonul Braşov-Sighişoara este un tronson important care leagă două centre turistice. Viteza medie este undeva la 40-50 km/oră, dar sunt zone unde, ştiind că acest proiect este în faza de licitaţie şi vom începe lucrări noi, nu putem să concentrăm foarte multe resurse pentru a înlocui elemente de infrastructură pe acea zonă, soluţia fiind modernizarea. Dacă modernizăm, vom ajunge la viteze de 160 km/oră. Este un proiect la standarde internaţionale, cu 160 (km/h - n. r.), cu peroane, cu clădiri, cu tot ce trebuie, cu sisteme de siguranţă moderne, deci nu se pune problema să nu fie o lucrare modernă, aşa cum sunt şi celelalte tronsoane adiacente acestuia”, a declarat Marius Chiper, directorul general interimar al CFR SA, pentru Agenţia Agerpres.

Practic, CFR este beneficiarul unui contract de împrumut din fonduri europene finanţat de Comisia Europeană prin Programul CEF („Connecting European Facilities”).

„Pentru acest proiect avem aproximativ 800 de milioane de euro alocaţi pe care noi îi ţinem în conturi şi nu îi folosim. Acest proiect a fost promovat la finanţare în baza unui grafic de execuţie şi a unui grafic de consumare a acestor bani”, a subliniat oficialul.

Programul CEF se termină în 2020, iar până la sfârşitul lunii octombrie autorităţile trebuie să se hotărască dacă vor ca proiectul să fie finanţat sau nu din aceste fonduri.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Raoke Kaka
0 #1 Raoke Kaka 18-10-2019 21:26
Ar fi perfect. Nouă ne trebuie, cât mai repede, legături rapide și viabile către Occident. Autostrada, o cale ferată și nodul intermodal de la Feldioara precum și aeroportul ar fi nemaipomenite pentru economia județului. Și nu numai pentru județul nostru ci și pentru județele învecinate, Harghita și Covasna.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Mie, 20 Noi 2019
Euro   Euro   EUR   4.7776   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3172   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.5732   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3546   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2464   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2436   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4428   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   143.3700   Creștere
Anunturi MyTEX

Credeţi că echipa de handbal feminin Corona Braşov va avea de suferit în urma suspiciunilor privind driblarea regulamentului antidoping?

Cele mai comentate

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter