myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAŞOV. Exporturi de 2,088 miliarde de euro, după primele şapte luni din 2019

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Firmele braşovene au exportat, în perioada ianuarie - iulie 2019, produse în valoare de 2,088 miliarde de euro, în scădere cu 1,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018, arată datele Direcţiei Judeţene de Statistică Braşov.

Totodată, companiile au importat mărfuri în valoare de 1,920 miliarde de euro, în creştere cu 2,6%, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Prin urmare, s-a înregistrat un excedent comercial de 168,331 milioane de euro, în scădere cu 71,611 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018, când acesta a fost de 239,942 milioane de euro.

„Ponderea principală în structura pe produse a exporturilor din judeţul Braşov o deţin maşinile, aparatele şi echipamentele electrice; aparatele de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imaginile (38,6%) şi mijloacele de transport (27,6%). La import, ponderea principală în structura pe produse o deţin maşinile, aparatele şi echipamente electrice; aparatele de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imagini (32,1%) urmate de metale comune şi articole din acestea (18,9%) şi materiale plastice, cauciuc şi articole din acestea (10,5%)”, subliniază DJS Braşov.

Valoarea schimburilor intracomunitare de bunuri a fost de 1,865 miliarde de euro la expedieri şi 1,644 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 89,3% din total exporturi şi 85,6% din total importuri. Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2018, valoarea schimburilor intracomunitare de bunuri la expedieri a crescut cu 0,7%, iar la introduceri a avansat cu 1,7%.

Principalii parteneri comerciali

În perioada ianuarie-iulie 2019, principalele cinci ţări partenere ale judeţului Braşov la export au fost: Germania (38,8%), Italia (7,2%), Franţa (6,7%), Spania (5,7%) şi Polonia (5,7%), relevă datele Direcţiei Judeţene de Statistică Braşov. Pe fluxul de importuri, principalii cinci parteneri comerciali ai judeţului Braşov au fost: Germania (37,6%), Italia (10,6%), Franţa (6,9%), China (4,6%) şi Marea Britanie (3,5%).

„În cadrul Regiunii Centru, în clasamentul judeţelor referitor la volumul exportului, judeţul Braşov a ocupat locul I, cu o pondere de 32,6%. Locul II îi revine judeţului Sibiu, cu o pondere de 29,2%, şi este urmat de judeţele: Alba (23,5%), Mureş (9%), Covasna (2,9%), Harghita (2,8%). Din punct de vedere al volumului importului, judeţul Braşov ocupă locul I în cadrul Regiunii Centru, cu o pondere de 32,4%. Locul II în acest clasament îl ocupă judeţul Sibiu, cu un procent de 24,5%. Următoarele judeţe în acest clasament sunt: Alba (21,6%), Mureş (14%), Harghita (4,6%) şi Covasna (2,9%)”, menţionează DJS Braşov.

La nivel naţional, judeţul Braşov s-a situat pe locul 4 referitor la volumul exporturilor, realizând 5,1% din exporturile României, şi pe locul 7 referitor la volumul importurilor, realizând 3,8% din importurile ţării noastre.

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Mie, 30 Sep 2020
Euro   Euro   EUR   4.8698   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1617   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3406   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5043   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2456   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1050   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4899   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   133.3000   Scădere
Anunturi MyTEX
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeţi că alegerile parlamentare ar trebui amânate?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter