myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Care sunt hibele rețelei feroviare?!...

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Când este vorba de căi ferate, în România se modernizează prea încet și prea puțin, iar vitezele sunt de multe ori sub 50 km/h. Destule sunt zonele cu probleme pe rețeaua românească, fie că vorbim de magistrale unde timpii de parcurs au scăzut cu peste 25% în două decenii, fie de orașe apropiate între care trenul ar fi avut mare succes, dacă s-ar fi dorit. Într-o analiză hotnews.ro, și Brașovul este inclus, din acest punct de vedere, cu mai multe exemple.

Brașov - Predeal

În zece ani s-a reușit modernizarea a peste 350 km între Predeal și Constanța, dar rămâne un tronson de 27 km extrem de important și de complicat, pentru care costurile estimate sunt de 500 de milioane de euro. Au fost și planuri cu un tunel uriaș, dar nu erau realiste. Trenurile fac cu 20% mai mult decât acum două decenii, fiind multe restricții de viteză. Probabil că mai repede de 6-8 ani nu va fi reabilitat tronsonul. Trenurile reușeau să parcurgă distanța în 28-30 de minute, acum ele o pot face în siguranță doar în 35-39 de minute, din cauza unor restricții și de 50 km/h.

Lipsa unor trenuri de tip S-Bahn

În Europa Centrală și de Vest oamenii merg la serviciu cu trenuri de tip S-Bahn, cu frecvență mare și cu multe opriri și cu gări în multe puncte din marile orașe. La noi nu există astfel de trenuri, dar există propuneri de trenuri metropolitane la București, Cluj și Brașov, însă primele rezultate nu se vor vedea mai repede de 3-4 ani. 

Brașov - Sighișoara

Pe tronsonul de 129 km s-au adăugat peste 50 de minute de parcurs în 15 ani, din cauza restricțiilor de viteză. Pe una dintre cele trei secțiuni au început lucrările de reabilitare, dar tot parcursul va fi gata probabil în 4-5 ani în cel mai bun caz. Costurile totale sunt de 1,5 miliarde euro.
 

M400 magistrala Brașov - Satu Mare

În lungime de 518 km, are multe porțiuni unde viteza trenurilor IR este de sub 45 km/h, spre exemplu între Satu Mare și Baia Mare sau între Dej și Jibou. Chiar dacă este o magistrală ce traversează multe zone de munte, viteza ar putea fi clar mai mare și atunci trenul ar fi mai atrăgător. 

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
0 #1 Barbu Gh. 30-07-2020 16:40
Doar daca se reînființează Imperiul Austriac se va face ceva la noi, ce naiba. Cine sa faca? In șomer de meserie ca Horganu? O bețivă ca Mulguta? Un hot ca Badalau?
Altfel, se va distruge și ce-au făcut comuniștii!
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Joi, 13 Aug 2020
Euro   Euro   EUR   4.8344   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0836   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3431   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4894   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2471   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.0866   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4718   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   140.1500   Creștere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Ar trebui să „cadă capete” după grava eroare de la DSP Braşov?

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter