myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Licitație cu HIBE pentru Autostrada Comarnic - Brașov! API susține că, din acest motiv, proiectanții serioși stau deoparte...

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Potrivit Asociației Pro Infrastructruă (API), licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov are o serie de probleme, printre care o valoare estimată mică sau o documentaţie cu erori. Din această cauză, a fost depusă o singură ofertă, iar proiectanţii serioşi nu se implică.

„La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov, proiectanţii serioşi au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă. Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori şi neconcordanţe din documentaţie, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate”, a punctat Asociaţia Pro Infrastructură.

Conform sursei citate, în cadrul solicitărilor de clarificări din partea celor interesaţi, aceştia au ridicat problema valorii estimate de Compania de Drumuri pentru acest contract extrem de complex (57 milioane lei), sub 1% din valoarea investiţiei.

„Pentru o pregătire temeinică, în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%. În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată”, susține API, continuând analiza: „Compania de Drumuri va putea solicita studii suplimentare la discreţie, va putea opri în orice moment plăţile în funcţie de finanţarea de la bugetul de stat, va putea modifica, suspenda şi rezilia contractul după bunul plac, în timp ce proiectantul nu va avea parte de aceleaşi pârghii contractuale în cazul în care CNAIR nu îşi face treaba, neavând posilibilitatea de a solicita daune financiare”.

Conform API, plăţile se vor face doar la finalizarea studiilor de teren, geotehnice, de fezabilitate, a acordului de mediu sau proiectului tehnic. Așadar, prestatorii vor trebui să vină de acasă cu zeci de milioane de lei până să fie plătiţi (dacă vor fi plătiţi, existând şi posibilitatea ca statul să nu bugeteze respectivele sume): „Concluzia este previzibilă şi în acelaşi timp tristă: competiţia sănătoasă a fost anulată, iar singurul ofertant, Consitrans, este recunoscut pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate şi la timp (spre exemplu A7 Ploieşti-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraş)”.

 

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
0 #1 Barbu Gh. 17-11-2020 10:16
Acest tip de licitații au o altă „denumire”: sunt cele „dedicate”.

Chiar, nu a socotit nimeni la ce sumă se ridică „studiile” de fezabilitate adunate în ultimii 30 de ani pentru această „autostradă”?
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
USR

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


Curs BNR

Vi, 27 Noi 2020
Euro   Euro   EUR   4.8735   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0875   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.4471   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5081   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2376   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1463   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4918   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.6200   Scădere
Coronavirus Preturi Nesimtite
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeţi că din punct de vedere economic ne vom reveni în 2021?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter