myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Autostrada Ploiești-BRAȘOV crește ca Făt-Frumos. La costuri

  • Apreciez !Nu-mi place !-3
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Primele calcule actualizate la nivelul anului 2022 pentru Autostrada Ploiești – Brașov arată un cost uriaș, de aproape 8 miliarde de euro, pentru traseul de aproximativ 120 de kilometri dintre Ploiești și intersecția de la Râșnov, potrivit unor surse din Compania de Drumuri, citate de Economedia. Prima estimare, făcută de fosta CNADNR în 2010, prevedea un cost de numai 1,2 miliarde de euro.

Costul, exorbitant la prima vedere este explicat prin lucrările de artă, pasaje și tuneluri prin munte cu o lungime de aproximativ 35 de kilometri și valoarea terenurilor pe care statul trebuie să le exproprieze.

În prezent, cel mai scump lot de autostradă este pe A1 Sibiu – Pitești, lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș unde lucrează PORR (Austria), un lot cu o lungime de 10 kilometri și un cost contractat de 34 milioane de euro/km, față de valoarea estimată a CNAIR de 40 de milioane euro/km (valorile valabile pentru 2019).

De asemenea, CNAIR a semnat luni, cu Astaldi pentru un cost de aproape 30 de milioane de euro/kilometru, lotul 3 având un singur tunel clasic de 1,7 kilometri și fiind mai ușor de construit decât Lotul 2 (Mapa-Cengiz).

Ultima raportare oficială a CNAIR privind situația proiectului A3 Ploiești – Brașov este din ianuarie 2022, iar site-ul autostrăzii nu a mai fost actualizat.

Așadar, primele calcule care includ prețurile din 2022 arată 66 milioane de euro/kilometru de autostradă între Ploiești și Brașov și 80 de milioane de euro/kilometru, dar la profil de autostradă cu viteză proiectată de 140 km/h.

Tronsoane ca drum expres, varianta mai ieftină

Costurile pot fi semnificativ reduse dacă pe tronsoanele de munte mai mult de o treime din traseu va fi profil apropiat de drum expres, o viteză de 100 km/h și viraje nu atât de largi ca la o autostradă clasică.

Totuși, valori mai actualizate pot fi prezentate doar după ce se alege varianta de traseu pe care CNAIR o va propune spre aprobare Jaspers/Comisiei Europene în cadrul etapei de Analiză Multi Criterială (AMC 1).

Teoretic, autostrada de pe Valea Prahovei va primi finanțare prin POT (Programul Operațional Transporturi), dar, spre deosebire de POIM, unde contribuția UE este de 85%, prin POT România va suporta un procent mult mai mare din costul total. În acest sens, România și-ar dori ca prin POT să construiască Autostrada pe Valea Oltului (parțial), Autostrada Unirii (cu excepția capetelor prin PNRR) și Autostrada pe Valea Prahovei. Poate nu întâmplător, CNAIR are în proiectare pasaje pietonale și rutiere în stațiuni, iar la Ministerul Dezvoltării s-a scos la licitație alternativa pe Valea Doftanei.

Foto: arhivă

 


Loading...

loading...

Comentarii  

jonelul
+2 #1 jonelul 04-08-2022 07:21
Lasati, nu va mai faceti probleme, caci vine Banca Mondiala cu proiectare, constructie si mentenanta ! De bani nu este nevoie, caci bani avem noi !
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 12 Aug 2022
Euro   Euro   EUR   4.8909   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.7450   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7696   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   5.0380   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2455   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.7206   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5007   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   124.3800   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi că şi primarul Coliban este vinovat de mirosurile din oraş?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter