myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Lucrările executate la pasajul FARTEC au fost zădărnicite de câteva fisuri apărute în capetele grinzi

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Sunt mai bine de doi ani de când se lucrează la pasajul FARTEC de pe Bulevardul Griviței, ar fi trebuit ca obiectivul să fie deja predat autorităților locale și folosit de brașoveni, însă este necesară o altă expertiză tehnică, după ce s-a constatat că structura de rezistență are probleme.

În fapt, proiectul a fost întârziat din cauza constatării unor defecţiuni la unul dintre pilonii de susținere, defecțiuni care nu fuseseră descoperite în momentul expertizelor tehnice efectuate înainte de deschiderea şantierului. Ca urmare, mare parte din ce s-a realizat în primul an a fost demolat, pentru a fi refăcut după un alt proiect de execuție.  

Pentru că mulți cetățeni ne-au sesizat că pe podul aflat teoretic în lucru au fost văzuți cam rar muncitorii pe parcursul acestui an, deși circulația în zonă este îngreunată tocmai din cauza acestor reparații capitale la podul FARTEC, am solicitat informații despre investiție de la Primăria Brașov.

Astfel, din datele primite de la purtătorul de cuvânt al instituției, Sorin Toarcea, am aflat că lucrările ar fi trebuit terminate în luna septembrie, dar au fost încheiate acte adiționale pentru prelungirea contractului până în primăvara anului viitor. Nici acest artificiu juridic nu a rezolvat problema, astfel că în curând va fi reluată procedura de achițiție publică pentru finalizarea lucrărilor de execuție a pasajului.  

Dar cel mai bine ar fi să urmărim cronologic pașii efectuați pentru realizarea acestui obiectiv. 

Din informațiile prezentate de reprezentanții Primăriei, prin Sorin Toarcea, „referitor la acest obiectiv de investiții, în data de 13.08.2015 s-a  încheiat contractul de execuţe lucrări cu SC Sopmet SA în asociere cu SC Consal SRL având ca termen de execuţie 24 luni de la ordinul de începere al lucrărilor, valoarea contractului fiind de 5.977.145,65 lei la care se adaugă TVA. Ordin de începere, 01.09.2015, cu termen de execuţie 01.09.2017. Au fost încheiate acte adiţionale de suspendare şi reluare a lucrărilor, astfel că termenul de execuţie al contractului s-a prelungit până la data de 04.04.2018”.

Între timp, a fost încheiat contractul de asistenţă tehnică, în 11.05.2017, cu SC Prinfo SRL, firmă care a realizat și proiectul de reabilitare a pasajului. 

Ca urmare, după o perioadă în care au fost suspendate, din cauza condiţiilor meteo şi din lipsa unui contract de asistenţă, lucrările la pod au fost reluate la jumătatea lunii mai.

„În timpul derulării cntractului, au apărut fisuri în capetele grinzilor, fiind necesare lucrări de demolare care nu au fost cuprinse în proiectul iniţial şi astfel a apărut necesitatea efectuării unei expertize tehnice de specialitate pe capetele grinzilor, în urma notei de neconformitate transmisă de SC Sopmet SA, în vederea găsirii soluţiei tehnice pentru continuarea lucrărilor”, ne-a comunicat putătorul de cuvânt al Primăriei.

Astfel, în 30 octombrie anul curent s-a încheiat un contract de prestări servicii, pentru expertiză, cu SC Procerstruct Serv SRL.

Au renunțat la contract!

Dar, printr-o adresă înregistrată recent la Centrul de Informare pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Braşov, Asocierea SC Sopmet SA şi SC Consal SRL aduce la cunoştinţă intenţia executanţilor de încetare a contractului. 

Până la această dată, pe partea de infrastructură au fost executate lucrări de semnalizare restricții de circulație pe pasaj și pe bretelele de sub pasaj, respectiv consolidarea fundațiilor la nouă pile de susținere. 

„Nu s-a consolidat pila P6 aflată în vecinătătea căii ferate. De asemenea, au fost făcute lucrări de cămășuire stâlpi pentru pilele pare și de buciardare suprafețe stâlpi pentru pilele impare în vederea aplicării de mortare speciale, precum și lucrări pentru devierea circulației”, a detaliat Toarcea. 

Pe partea de suprastructură, partea carosabilă a fost decopertată până la placa de beton, fiind demolate atât trotuarele, cât şi parapetele de pe pod, care urmează să fie refăcute în totalitate, la care se adaugă lucrările neprevăzute, cum ar fi consolidarea fundațiilor, decopertarea și reconfigurarea trotuarelor.

Valoarea lucrărilori executate depășește 2,2 milioane de lei, la care se adaugă TVA. 

După finalizarea expertizei tehnice se va demara o nouă procedură de achiziţie publică în vederea finalizării lucrărilor de execuţie a pasajului, după cum a menționat sursa citată. 

Amintim că pasajul Fartec a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri. A mai fost în reparaţii capitale la începutul anilor 2000. Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze în timp. 

citiți și

BRAȘOV. Reîncep lucrările la vechiul pasaj Fartec, sub asistență tehnică

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Hornbach - Alatura-te echipei!
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Joi, 02 Apr 2020
Euro   Euro   EUR   4.8288   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.4163   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.4966   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5682   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2406   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1285   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4690   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.3800   Creștere
Anunturi MyTEX

Credeţi că şi alte localităţi din România vor intra în carantină?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter