myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

CNAIR solicită fonduri europene pentru realizarea primului drum expres din țară: Pitești-Brașov

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri că a elaborat și depus aplicația de finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic xecuție pentru Drum Expres Pitești-Brașov-Sector: Pitești (A1 Centura Pitești)-Mioveni (Centura Sud)-Etapa1”.

MyTex - Stiri Online Brasov

CNAIR solciită bani din fonduri europene pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, care să fie realizate în mai puțin de doi ani. 

„Valoarea totală a proiectului este de 3.708.129,28 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 2.663.731,82 lei, 15% contribuția proprie - 470.070,32 lei, restul de 574.327,14 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 20 luni”, a postat pe propriul site sursa citată. 

Acesta ar fi primul drum expres din România. 

Un drum expres presupune, printre altele, câte două benzi de circulație pentru fiecare sens de mers, existența unui spațiu median care să separe sensurile de cirulație și să limiteze astfel riscul de accidente, lipsa intersecțiilor directe cu o altă rută de transport, feroviară sau rutieră, intersecțiile fiind realizate doar prin poduri și pasaje, prezența spațiilor de parcare și a spațiilor de odihnă, prezența benzinăriilor și a spațiilor special amenajate ca baze de întreținere, limită minimă de viteză de 50 km/h, iar maxima de 80 - 120 km/h, în funcție de teren, de câmpie/montan.    

Prin comparatie cu autostrăzile, drumurile expres au o lățime totală mai mică, 22 m față de 26 m la o autostradă, benzi cu jumătate de metru mai înguste, nu există benzi de urgență, iar viteza maxima este cu 10 km mai mică decât în cazul autostrăzilor. Costurile pentru realizarea unor drumuri expres sunt cu până la 30% mai ieftine decât cele pentru autostrăzi. 

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Angajeaza

Curs BNR

Vi, 29 Mai 2020
Euro   Euro   EUR   4.8426   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3517   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3509   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5273   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2496   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1635   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4760   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   138.8600   Creștere
Anunturi MyTEX

Sunteţi mulţumiţi de ritmul lucrărilor la pasajul Fartec?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter