myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Zona La Iepure, amenajată pentru recreere cu fonduri europene nerambursabile

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

În perioada următoare, la nivelul municipalității vor fi semnate primele contracte cu finanțare europeană nerambursabilă, prin Programul Operațional Regional. Mai multe proiecte au obținut punctajul necesar după evaluarea tehnico-economică, anunță Primăria Brașov.

Recrutare Autoliv Brasov

Cele mai avansate proiecte, din punct de vedere al pregătirii lor pentru semnarea contractelor, sunt: Amenajarea de benzi dedicate transportului public in Municipiul Brasov și trotuare adiacente; Reabilitarea și modernizare Colegiul Tehnic Maria Baiulescu și Realizarea unui spațiu multifuncțional de recreere și sport în zona La Iepure.

„Sper ca în următoarele săptămâni să semnăm primele contracte de finanțare cu fonduri de la Uniunea Europeană, pentru proiectele prevăzute în SIDU (Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană n.n.), proiecte pe care Municipalitatea le-a depus la ADR Centru pentru finanțare prin Programul Operațional Regional. În urma evaluărilor tehnice și financiare, mai multe proiecte au obținut punctajul necesar și au intrat în faza precontractuală. Cele mai avansate sunt cele referitoare la benzile dedicate pentru autobuze, reabilitarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu și amenajarea zonei de agrement din zona La Iepure. Alte proiecte pentru care s-a finalizat procedura de evaluare sunt: pistele de biciclete, terminalul de la gară, Park&Ride-ul de la Bratolomeu, sistemul de monitorizare al traficului, achiziția de troleibuze și autobuze ecologice și garajul pentru RAT BV. Sper să semnăm cât mai repede contractele de finanțare, pentru a putea demara procedurile de licitație. Chiar dacă termenul pentru finalizarea lucrărilor și achizițiilor este decembrie 2023, având în vedere experiența cu prelugirea termenelor din cauza contestațiilor sau pentru că firma carea căștigat licitația nu a putut duce la sfârșit lucrarea, vreau ca în prima parte a anului viitor să semnăm contractele de lucrări pentru multe dintre aceste proiecte”, a declarat primarul George Scripcaru.

 

Benzi dedicate transportului public în municipiul Brașov și trotuare adiacente

Lungimea traseelor identificate va fi de 16,26 km și se va realiza pe următoarele străzi/tronsoane de străzi: 

Traseul 1: sensul Astra-Bartolomeu: Strada Poienelor -90 m pe sensul către Bulevardul Saturn; Calea Bucuresti -1990 m; Strada Toamnei – 300 m (sens unic); Bulevardul Mihail Kogălniceanu -750 m (sens unic); Bulevardul Iulia Maniu -1100 m (sens unic); Strada Nicolae Iorga -600 m (sens unic); Strada Lungă -2050 m; Calea Făgărașului -800 m;

Traseul 2: sensul Bartolomeu –Astra: Calea Făgărașului -800 m; Strada Lungă -2050 m; Bulevardul Eroilor -890 m (sens unic); Bulevardul 15 Noiembrie -1550 m (sens unic); Calea București – 1990 m

Traseul 3: Bulevardul Victoriei -1300 m (650 m pe fiecare sens)

Benzile dedicate transportului public se vor amenaja adiacent trotuarelor, astfel încât să se păstreze toate zonele amenajate pentru oprirea autobuzelor în vederea debarcării/îmbarcării călătorilor. Amenajarea întregului traseu al mijloaceleor de transport în comun s-a realizat în așa fel încât autobuzele să aibă mereu prioritate față de traficul privat, cu excepția traversării intersecțiilor, unde toate vehiculele din trafic vor respecta legislația în vigoare.

Conform normativelor în vigoare, benzile dedicate vor avea lățimea de 4 metri pe fiecare sens de circulație. Amenajarea se va face prin frezarea stratului de uzură pe toată lungimea traseului, pe o adâncime de 4 cm, apoi se va așterne un strat de uzură din beton asfaltic colorat pe înălțimea de 4 cm astfel încât să se păstreze cota existentă a terenului amenajat și pentru a fi ușor de remarcat în trafic. Se va reface marcajul longitudinal și transversal, cu vopsea reflectorizantă, pe toata lungimea traseului și pe toată lățimea carosabilului.

Durata estimată de execuție este de 16 luni (inclusiv organizarea procedurii de achiziție pentru proiectul tehnic și a detaliilor de execuție).

Pe suprafata benzilor dedicate, la începutul fiecărui sector (în zona intersecțiilor), se va aplica un marcaj „BUS ONLY” care va informa participanții la trafic despre existența benzii dedicate. De asemenea, se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului.

Delimitarea fizica a benzilor dedicate pentru mijloacele de transport public de călători, față  de celelalte benzi rutiere, se va putea realiza atat cu profile din cauciuc de înălțime joasă, cât și cu marcaje în relief cu rezonanță. Ambele soluții tehnice nu distrug sistemul rutier actual prin tăiere longitudinală pe o distanță de 16,26 km și permit traversarea benzilor dedicate de catre mașinile de intervenție sau a salvării, în cazuri de urgență.

Valoare: 16.635.940,40, inclusiv TVA. Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă.

 

Realizarea unui spațiu multifuncțional de recreere și sport - zona La Iepure

Zona va fi amenajată cu un poligon pentru ciclism pentru învățarea școlarilor să se deplaseze în trafic cu ajutorul bicicletei, ca mijloc de mobilitate complementar celui auto. In acest sens proiectul propune o pistă pentru biciclete cu lățimea de 2,00m – două benzi de circulație pe o lungime totală de cca 300m, cu un traseu sinuos, prevăzut cu treceri pentru pietoni, indicatoare de circulație rutieră, semafoare și un sens giratoriu. Terenul fiind în pantă, prin lucrările de sistematizare verticală premergătoare amenajărilor panta acestuia va fi valorificată, pistele pentru biciclete fiind proiectate pe teren în pantă, lucru des întâlnit la străzile din municipiul Brașov. In momentul examenelor vor intra pe traseu până la patru mașinuțe electrice pentru ca simularea să fie cât se poate de apropiată de problemele reale cu care se confruntă în trafic.

Pot participa simultan la curs cel mult 40 de cursanți repartizați la doi instructori.

O alee pietonală principală pietruită străbate terenul pe axa nord-sud, făcând legătura dintre accesul pe teren, pavilionul administrative și platoul belvedere situat la cota cea mai înaltă a amplasamentului. Această alee face legătura cu toate zonele amenajate pentru recreere – aparate fitness, foișoare, balansoare pentru adulți, locuri de joacă pentru copii. Din loc în loc, de-a lungul acesteia, sunt prevăzute bănci din lemn pentru odihnă.

Pentru introducerea acestui spațiu creat în circuitul spațiilor destinate activităților recreative cotidiene se vor efectua consolidări ale terenului, sistematizarea verticală a terenului și amenajări atât peisagere (plantații perene, zone verzi zone verzi înierbate și/sau plantate cu arbuști ornamentali și copaci specifici vegetației zonei climatice în care este situat amplasamentul), cât și amenajări de spații pentru recreere (se vor realiza spații de joacă pentru copii, foișoare, pergole, zone de odihnă).

De asemenea, sunt prevăzute două traversări pietonale ale canalului, pe latura de est a amplasamentului existent, care fac legătura cu versantul vestic împădurit al Dealului Piscul Vechi.

Valoare: 8.864.327,31 LEI (inclusiv TVA). Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă.

 

Reabilitarea și modernizarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu

Destinaţia principală a clădirii: cladire de invatamant
Cladirea este un ansamblu de doua corpuri de constructii. Regim de inaltime: D + P + 2Etaje + Mansarda partiala.
Cladirea este rectangulara si se dezvolta sub forma unui careu in jurul unei curti interioare, pe un teren panta.
Structura de rezistenta este alcatuita din fundatii de zidarie partial degradata de caramida si blocuri de piatra sparta, nelegate cu mortar; peretii din zidarie portanta de caramida; plansee din bolti de caramida peste demisolul partial; beton si lemn in rest.
Acoperisul este de tip sarpanta din lemn.
Finisajele exterioare sunt din tencuieli driscuite, tamplarie PVC si lemn.
Finisajele interioare sunt cu zugraveli pe baza de apa sau lavabile, peretii sunt placati cu faianta si lambriuri de lemn; pardoselile sunt cu parchet, gresie, mozaic; tamplaria este din PVC si de lemn.

 

Soluții propuse

Se propune reabilitarea si modernizarea corpurilor de cladire existente in cadrul colegiului, astfel incat cladirea sa fie adusa la standardele impuse de legislatia in vigoare d.p.d.v. tehnic si functional.
Se doreste inlocuirea tamplariilor exterioare, termoizolarea cladirilor si refacerea finisajelor si instalatiilor; lucrari de intretinere si reparatii ale invelitorii; reparatii ale hidroizolatiilor de peste terase; reparatii ale cosurilor de fum si ale sorturilor din tabla; reparatii la coame si dolii; reparatii fatade; inlocuirea instalatiilor de preluare a apelor pluviale(jgheaburi, burlane), inlocuirea parazapezilor.
Tencuiala de pe toate fatadele se va inlocui integral cu una noua, termoizolanta pe baza de var.
Se vor realiza lucrari de refacere a finisajelor interioare; se vor recompartimenta grupurile sanitare; se reutileaza atelierele de alimentatie publică.
Se vor realiza lucrari in scopul aducerii la standardele actuale a circulatiilor si cailor de evacuare; au fost create goluri noi, prevazute cu usi cu autoinchidere in zonele casei scarilor, au fost modificate sensurile de deschidere ale usilor salilor de clasa si laboratoarelor; s-a prevazut crearea unui spatiu tehnic in centrala termica; se va modifica accesul in anumite spatii si desfiintarea unor pereti de compartimentare; pereti despartitori din gipscarton.
Se vor prevedea sisteme modulare de ventilare cu recuperare de cladura in corpul B, respectiv in salile de clasa si grupuri sanitare.
Centralele termice existente se vor inlocui cu trei centrale pe gaze, astfel dimensionate incat sa poata furniza necesarul de apa calda si agent termic, in functie de temperatura exterioara, si de temperatura necesara in functie de activitatile desfasurate in diferitele spatii.

Valoare: 14.325.259,80 lei inclusiv TVA. Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă. 

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
0 #1 Barbu Gh. 14-10-2019 16:35
Ce poza proasta.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Vi, 06 Dec 2019
Euro   Euro   EUR   4.7785   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3069   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6554   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3582   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2465   Stagnare
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2680   Stagnare
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4432   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   144.6100   Creștere
Anunturi MyTEX

Sunteţi de acord ca din banii braşovenilor să fie plătite greşelile conducerii clubului Corona?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter