myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

ISTORIA BRAȘOVULUI. Hei, tramvai…

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

În 1892, Brașovul înregistra o premieră în transporturi: construirea și darea în exploatare a primul tramvai mecanizat (motor cu aburi) de pe teritoriul actual al României. Era denumit de localnici „Cărăbuș” și circula între Brașov și Satulung (unul dintre satele care au format Săcelele). Conform arh. Gruia Hilohi, coautor al unei lucrări dedicate acestui subiect, linia ferată, în lungime de 17 kilometri, a fost construită în doar doi ani (oare cât ar dura astăzi finalizarea unui asemenea proiect?), ocazie cu care, în 1891, a fost dărâmată Poarta Vămii (aflată în zona actualului Rectorat). Motivul doar parțial adevărat era că locomotiva cu aburi nu avea loc să treacă prin arcadele porții.

Recrutare Autoliv Brasov

Stația de plecare era în Bartolomeu, iar traseul urca Strada Lungă, ajungea în Piața Sfatului, iar de acolo întorcea pe Strada Vămii (numită și Klostergasse - str. Mănăstirii, Mureșenilor de astăzi), de unde vira la dreapta, trecea pe Promenada de Jos (Bulevardul Rudolf, actualul Bulevard al Eroilor),prin fața Palatului Finanțelor (sediul de acum al Primăriei), unde exista stația Promenada, și își continua drumul spre pe Strada Fântânii (Bd. 15 Noiembrie de azi), Gara Mare, Noua, Dârste, Satulung.

Din 1922, tramvaiul n-a mai circulat pe Strada Vămii și în Piața Sfatului, iar din 1933 nu s-a mai folosit tronsonul Bartolomeu-Promenada de Jos. Anul 1960 a însemnat sfârșitul „căii ferate suburbane Brașov – Satulung”.

Au trecut 27 de ani și comuniștii care au desființat tramvaiul în Brașov au ajuns la concluzia că n-ar fi rău dacă ar fi reintrodus. Drept urmare, în 1987 s-a inaugurat linia 101, pe traseul Rulmentul – Gară – Saturn. În 2006, însă, Primăria a desființat-o, în pofida faptului că între 2004 și 2005 Regia Autonomă de Transport, din subordinea aceleiași Primării, finalizase lucrări ample de reabilitare a liniei de tramvai. Investiția a fost vândută de o firmă la fier vechi…

(credit foto 1,2,4 - Facebook: Calea Ferată Suburbană Brașov-Satulung)

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Raoke Kaka
+1 #1 Raoke Kaka 03-11-2019 14:53
Corecție: moldoveanul necalificat cu scripca a vândut-o, că avea el niște „afaceri” de făcut!
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
RATBV Angajeaza

Meteo

 
Imobiliare.ro

Poza zilei

 

Video-ul zilei

 
Patrula Cățelușilor Live! Marea Cursă

Citește ziarul

Radio TexFm


Anunturi MyTEX
Vrei sa-ti dezvolti afacerea?

Curs BNR

Vi, 13 Dec 2019
Euro   Euro   EUR   4.7786   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2746   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7198   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.3448   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2478   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.2491   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4432   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   145.2700   Creștere
Anunturi MyTEX

Credeţi că mall-ul AFI va genera blocaje în trafic?

                       
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter