myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

ISTORIA BRAȘOVULUI. Unde era Porta Petri?

  • Apreciez !Nu-mi place !+1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

În Evul Mediu, în burgul Brașovului se putea intra prin patru porți:
Poarta Ecaterinei (Katharinentor), care se întindea de la actuala Facultate de Silvicultură (acolo funcționa și o moară) până dincolo de Poarta Șchei (construită mult mai târziu, în 1828). Actualmente, din Poarta Ecaterinei se mai păstrează doar turnul
Poarta Principală sau a Căldărarilor, situată la capătul Uliței Căldărarilor (actuala Stradă a Republicii, capătul dinspre Modarom). Ulterior, în secolul al XVII-lea, i s-a adăugat un turn prevăzut cu ceas și împodobit cu fresce.
Poarta Străzii Negre (Swarczgas), la capătul actualei străzi Nicolae Bălcescu (capătul dinspre Liceul Unirea-magazinul Star). Strada Neagră se numea așa din cauza numeroaselor tăbăcării care deversau în uliță apa murdară.
Poarta Vămii, cunoscută și ca Poarta Mănăstirii (Klostertor) sau ca Porta Petri (după numele cartierului Petri, unde era situată). A fost construită în secolul al XVI-lea, la capătul Uliței Vămii (actuala Mureșenilor, în zona Cercului Militar-Rectorat-Aro), fiind o cale de acces puternic fortificată și apărată. Era compusă dintr-un bastion de formă circulară și un turn, formând o întăritură lungă de aproape 100 m, prevăzută și cu un pod mobil, cu lanțuri, care se ridica pe timpul nopții. Pe parcursul de la poarta exterioară până în oraș, drumul putea fi blocat prin mai multe porți și gratii, complexul Porții Vămii fiind practic de necucerit.
Pe frontispiciu, această poartă avea zugrăvită imaginea lui Sigismund de Luxemburg, rege al Ungariei, cel care, în 1395 a dat poruncă să fie fortificat Brașovul.
Poarta a fost puternic afectată de cutremurul din 1738, fiind dărâmată definitiv în 1836. În 1838, în acel loc s-a construit altă poartă, în stil Brandenburg, cu treceri pentru vehicule și pietoni (foto 2). Și aceasta a fost dărâmată, în 1891, când s-au montat șinele pentru tramvaiul cu aburi, sub pretextul că locomotiva nu încăpea prin poartă.

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Lun, 29 Noi 2021
Euro   Euro   EUR   4.9490   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3853   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.8544   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.7366   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2474   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4429   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5304   Stagnare
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.3200   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi că este necesară construirea unei parcări subterane în fața Gării Brașov?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter