myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BAC 2019. Baremul de notare la română, clasa a XI-a

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Citiți și:

BAC 2019. Subiectele la română, a XI-a, toate profilurile

Ministerul Educaţiei Naţionale     Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare

Examenul de bacalaureat naţional 2019    Limba şi literatura română
Clasa a XI-a
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

· Se punctează orice formulare/modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele
precizate explicit în barem.
· Se acordă zece puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la zece a punctajului total obţinut pentru lucrare.
SUBIECTUL I (50 de puncte)
A. (30 de puncte)
1. indicarea sensului din text al secvenței date (de exemplu: Secvența are sensul de amuzante/comice/generatoare de umor.) – 4 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct;
corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
2. menționarea unei particularităţi hidrografice a Şiriei (de exemplu: O particularitate hidrografică a Şiriei este absenţa râurilor/acumularea de apă în anumite perioade ale anului.) – 4 puncte; formularea
răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
3. precizarea unui aspect care îl determină pe copil să hoinărească, de exemplu: dorinţa de a cunoaşte, plăcerea de a se plimba, de a observa lumea, plictiseala etc. – 2 puncte; justificarea răspunsului cu o secvență relevantă din text („așa numai pentru că-mi plăcea să umblu și să văd multe” etc.) – 2 puncte; formularea răspunsului în enunț – 1 punct; corectitudinea exprimării,
ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
4. explicarea motivului pentru care viile erau plantate pe faţa dealului, de exemplu: viile erau sădite pe faţa dealului, deoarece beneficiau de mai multă lumină, de căldura soarelui etc. – 4 puncte: explicare nuanțată – 4 puncte; încercare de explicare – 2 puncte; formularea răspunsului în enunț –
1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 6 puncte
5. prezentarea rolului pe care îl are bunicul în formarea nepotului, aşa cum se desprinde din ultimul paragraf al fragmentului dat (de exemplu: rolul de a-i deschide gustul pentru poveşti, de a-l învăţa să asculte şi să spună poveşti etc.): prezentare adecvată şi nuanţată – 4 puncte; abordare schematică,
ezitantă – 2 puncte; încercare de prezentare – 1 punct 4 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte – 1 punct; corectitudinea exprimării, ortografie și punctuație – 1 punct 2 puncte
B. (20 de puncte)
‒ formularea unei opinii față de problematica pusă în discuție 1 punct
– câte 2 puncte pentru enunţarea oricăror două argumente adecvate opiniei formulate2 x 2 puncte = 4 puncte
‒ câte 2 puncte pentru dezvoltarea corespunzătoare a fiecăruia dintre cele două argumente enunţate: dezvoltare clară, nuanţată – 2 p.; încercare de dezvoltare, schematism – 1 p. 2 x 2 puncte = 4 puncte
‒ raportarea la text în dezvoltarea oricărui argument – 3 p.; raportarea la experiența personală sau culturală în dezvoltarea oricărui argument – 1 p. 3 puncte + 1 punct = 4 puncte
‒ formularea unei concluzii pertinente 1 punct
‒ utilizarea corectă a conectorilor în argumentare: utilizare adecvată – 2 p.; utilizare parţial adecvată – 1 p. 2 puncte
‒ respectarea normelor limbii literare (0–1 greşeli lexicale sau morfo-sintactice – 1 p.; 2 sau mai multe greşeli – 0 p.) 2 puncte
‒ respectarea normelor de ortografie şi de punctuaţie (0–1 greşeli ortografice şi de punctuaţie – 1 p.; 2 sau mai multe greșeli – 0 p.) 1 punct
‒ așezarea în pagină, lizibilitatea 1 punct
În vederea acordării punctajului pentru redactare, textul trebuie să aibă minimum 150 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.
SUBIECTUL al II-lea (10 puncte)
Precizarea tipului de perspectivă narativă: perspectivă de tip subiectiv/lipsită de omniscienţă etc. 2 puncte
Prezentarea perspectivei narative indicate, de exemplu: naratorul este şi personaj, relatare la persoana I, caracter necreditabil al relatării, interesul pentru stările provocate de evenimente etc. 4 puncte
· prezentare adecvată și nuanțată, prin ilustrare cu exemple din fragmentul dat – 4 puncte
· prezentare ezitantă, prin raportare la fragmentul dat – 2 puncte
· încercare de valorificare a fragmentului – 1 punct
– utilizarea limbii literare – 1 punct; logica înlănțuirii ideilor – 1 punct; ortografia – 1 punct (0–1 greşeli ortografice – 1 p.; 2 sau mai multe greșeli – 0 p.); punctuaţia – 1 punct (0–1 greşeli de punctuaţie – 1 p.; 2 sau mai multe greșeli – 0 p.) 4 puncte
În vederea acordării punctajului pentru redactare, textul trebuie să aibă minimum 50 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

Filiera teoretică – Profilul real; Filiera tehnologică
Filiera vocaţională – Toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic)

Conţinut – 18 puncte
– evidenţierea a două trăsături care fac posibilă încadrarea comediei studiate într-o perioadă, într-un curent cultural/literar sau într-o orientare tematică 6 puncte
· precizarea perioadei, a curentului cultural/literar sau a orientării tematice: 2 puncte
· numirea a două trăsături ale perioadei, ale curentului cultural/literar sau ale orientării tematice precizate: 2 x 1 punct = 2 puncte
· evidențierea fiecărei trăsături numite, prin valorificarea textului: 2 x 1 punct = 2 puncte
– comentarea a două scene relevante pentru tema comediei studiate 6 puncte
· precizarea temei comediei studiate: 2 puncte
· comentarea oricăror două scene relevante pentru tema textului: 2 puncte + 2 puncte = 4 puncte; tendința de rezumare: 1 punct + 1 punct = 2 puncte
− câte 3 puncte pentru analiza oricăror două componente de structură şi de limbaj semnificative pentru comedia studiată 2 x 3 puncte = 6 puncte
·  analiza fiecărei componente alese, justificând relevanța acesteia pentru textul studiat: 3 puncte; analiza fiecărei componente, fără justificarea relevanței: 2 puncte; abordarea schematică: 1 punct

Filiera teoretică – Profilul umanist; Filiera vocațională – Profilul pedagogic

Conţinut – 18 puncte
– prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al personajului ales din comedia studiată 6 puncte
· prezentare adecvată şi nuanţată: 6 puncte
· prezentare ezitantă: 3 puncte
· prezentare schematică sau superficială: 1 punct
– evidenţierea unei trăsături a personajului ales, prin referire la două scene comentate 6 puncte
·  menţionarea oricărei trăsături a personajului ales: 2 puncte
· ilustrarea trăsăturii menţionate, prin oricare două scene comentate: 2 puncte + 2 puncte = 4 puncte; simpla numire a unor scene sau tendinţa de rezumare: 1 punct + 1 punct = 2 puncte
− câte 3 puncte pentru analiza oricăror două componente de structură şi de limbaj ale comediei studiate, semnificative pentru construcția personajului ales 2 x 3 puncte = 6 puncte
·  analiza fiecărei componente alese, justificând relevanța acesteia pentru construcția personajului: 3 puncte; analiza fiecărei componente, fără justificarea relevanței: 2 puncte; abordarea schematică: 1 punct

 

Redactare – 12 puncte
− existența părților componente – introducere, cuprins, încheiere 1 punct
– logica înlănțuirii ideilor 1 punct
– abilităţi de analiză şi de argumentare 3 puncte
· relaţie adecvată între idei, între idei şi argumente, formulare de judecăţi de valoare relevante – 3 puncte
· relaţie parţial adecvată între idei, între idei şi argumente, formulare de judecăţi parţial relevante – 2 puncte
· schematism – 1 punct
− utilizarea limbii literare (stil şi vocabular potrivite temei, claritate a enunţului, varietate a lexicului, sintaxă adecvată – 2 puncte; vocabular restrâns, monoton – 1 p.) 2 puncte
− ortografia (0–1 erori – 2 p.; 2 erori – 1 p.; 3 sau mai multe erori – 0 p.) 2 puncte
− punctuaţia (0–1 erori – 2 p.; 2 erori – 1 p.; 3 sau mai multe erori – 0 p.) 2 puncte
− așezarea în pagină, lizibilitatea 1 punct
În vederea acordării punctajului pentru redactare, eseul trebuie să aibă minimum 400 de cuvinte şi să dezvolte subiectul propus.

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Curs BNR

Lun, 26 Oct 2020
Euro   Euro   EUR   4.8731   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1224   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3888   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5473   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2412   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1294   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4916   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   133.5200   Scădere
Anunturi MyTEX
Anunturi MyTEX

Credeţi că se va ajunge în situaţia ca numărul de locuri la Terapie Intensivă să nu fie suficient?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter