myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Aproape 50 de școli nu au nici un candidat înscris pentru posturile de director sau director adjunct!

  • Apreciez !Nu-mi place !-2
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Anunțul acesta a fost făcut de Valentin Bucur, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean. Este vorba, mai exact, de 46 de unități de învățământ.

În total, sunt 158 de candidați pentru 175 de posturi de director și alte 87 de director adjunct.

„Cele mai multe situații sunt acelea în care există o singură opțiune pentru un singur post. Astfel, au fost înregistrate 129 de opțiuni pentru posturile de director și 69 pentru cele de director adjunct. Unitățile școlare cu cei mai mulți candidați sunt Colegiul Național «Radu Negru» din Făgărș, cu 7 opțiuni, urmat de Colegiul de Științe ale Naturii «Emil Racoviță» din Brașov și Școala Gimnazială din Crizbav, cu câte 5 opțiuni. De asemenea, avem candidați care au optat pentru mai multe posturi, aceștia urmând să participe la interviu pentru fiecare din opțiunile exprimare. Numărul maxim de opțiuni înregistrat pentru un candidat în județul nostru este 6”, a declarat Valentin Bucur, potrivit Radio România Actualități - Brașov.  

Interviurile vor fi susținute în perioada 15 noiembrie - 8 decembrie. Cei ce vor promova și această etapă de concurs vor aștepta validarea rezultatelor în data de 17 decembrie și emiterea deciziilor de numire, în perioada 20-22 decembrie. Aceștia vor intra „în pâine” din 10 ianuarie 2022.

CITEȘTE ȘI: BRAȘOV. UPDATE. Care școli și grădinițe se deschid începând de luni?!... / Noi date de la ministrul Educației

 


Loading...

loading...

Comentarii  

nimeni
0 #1 nimeni 19-11-2021 17:43
Colecția de căni
Azi dacă nu știți este ziua mondială a toaletei. Poate fără legătură cu subiectul doresc să vă împărtășesc o întâmlare din viața mea de profesor.
Ieri am avut „privilegiul„ să fac parte din comisia de interviu pentru postul de director de școală. Decizia numiri directorilor prin concurs cu mai multe probe, cu participarea profesorilor din școala, a reprezentanțilo r comunității locale a , a unor consilieri din mediul privat și a reprezentanțilo r ISJ este un mare PAS(știu că inițiatorului îi plac pașii: ”primul”,înaint e, pe terenul de golf,sau aiurea pe piramide) în față în eficientizarea sistemului educațional prin selectarea unor manageri adevărați care să creeze ”România educată” și demult visată.
Deși aveam ore până la 14 la 10.30 eram în automobil în drum spre Isj Brașov. M-am simțit puțin aiurea că nu făcusem o hârtie ”învoire colegială” pe care managerul instituției știu că o cere de fiecare dată când cineva este nevoit să lipsească de la ore iar un coleg trebuie să-l înlocuiască.Nu mi- a cerut-o nimeni de data asta din motive obiective iar elevii mei au beneficiat de ore în plus la mate. Teoretic trebuia să fim la 12.30 acolo dar cineva ,un candidat renunțase la interviu(Se pare că mai sunt și realiști în educația românească care realizează că sunt degeaba unele chestii.Nu e și cazul meu, eu sunt clar un naiv care crede că totul e pe bune)Am aflat de schimbare chiar de la candidatul pe care trebuia să-l intervievăm nu de la președintele sau secretarul comisiei care normal că dețineau numerele noastre de telefon ,adrese email ,etc
Bun venit la Isj ,poarta se deschide greu senzorul nu „citește „ o mașină de volum așa de mic ,am observat în parcare că era obișnuit cu altfel de motoare bugetare dar am intrat în cele din urmă. Iar o paranteză la ISJ Brașov e portar/gardian la mine la școală și la multe altele din județ și țară nu trebuie sau nu e nevoie. Președintele comisiei ,o doamnă cu experiență de o viață în inspectorat, ne- a spus de la început că ei s-au gândit deja la 4 subiecte pentru partea a doua a interviului studiile de caz.Nu știu ce sentiment a avut cert e că a apreciat faptul că și noi venisem cu temele facute și eram gata să propunem și noi la rândul nostru ceva subiecte. Scurtă negociere două din lista de la noi două din pregătite. Despre candidat pot să vă spun că este de 4 ani director în acea școală se străduiește să iasă totul bine deși nu de multe ori îi și reușește.
La prima probă strategia prezentată pe mine personal m-a dat pe spate: obiective mărețe reducerea absenteismului și abandonului la 3% ,promovabilitar e la EN de 75%, proiecte cât cuprinde.Inaint e să pățiți ca și mine , căderea pe spate zic, vreau să vă spun că instituția se află în zona rurală , are în spate o comunitate multietnică predominant rromă. Avem clase în care sunt înscrișii peste 20 de elevi din care dacă frecventează peste 60% e bine. Anul trecut din o clasă de peste 20 elevii au promovat 7 pentru că ăștia au și fost prezenți fizic că online a intrat doar 1. Despre proba a doua studiul de caz creșterea promovabilități la EN pot să vă confirm că în clasa a V în 2017 două clase aveau peste 50 de elevii înscriși în total iar în clasa a VIII a au fost 23 o clasă din care au incheiat cursurile 18 ,11 au dat examenul și doar 4 au intrat la liceu. Generațiile care vin sunt cam în aceeași situație chiar mai rău decât 2021. Oameni buni 50% s-au pierdut pe drum viitori asistați sociali ai României pe care sistemul nu poate, nu vrea sau nu are poate interes să îi aducă înapoi. La întrebările colegei privind măsuri concrete care să ducă la atingerea obiectivului abandon școlar am primit ca răspuns generalități și șabloane total neadaptate realității din teren.
Despre proba trei nu are rost să vă plictisesc mai tare: utilizarea computerului ,trimiterea unui mail după ce ai creat un document word ,adeverință ,și un tabel în excell cu niște date adică zona de confort a unei secretare de școală. Ar fi fost mai utilă și interesantă o probă de limbă străină ,(alta decât rusa dar e bună și aia în loc de altceva,) că doar suntem toți încurajați să facem proiecte și parteneriate internaționale să creștem prestigiul școlii romînești peste hotare, nu? Dacă totuși vă gîndiți să dați examen de director în România educată nu uitați când faceți documentul puneți antet, număr de înregistrare, diacritice ,etc.
După ieșirea din sală a candidatului au început discuțiile. Atenție nu poți da nota 5 nici dacă vrei că oricum grila de evaluare e făcută în așa fel ca să treacă toți care trebuie. Apoi nu trebuie să fie diferențe prea mari între notele date de membrii comisiei. Unde mai pun că nu aveam noi vreme de o dezbatere de idei oamenii erau grăbiți ,așteptați în alte părți sau poate interesați să se încheie repede. Doamna președinte inspector de o viață ne-a asigurat( la reticența noastră referitoare la capacitățile candidatului de a gestiona încă 4 ani un dezastru anunțat de cifre și realitate; de lipsa de coeziune dintre cadre și manager)că cunoaște candidata de mult timp doar au fost ,atenție mare, colege de liceu. A fost momentul în care mi-am amintit că la constituirea comisiei de examen am dat o declarație că nu sunt înrudit, afin, dușman cu niciun candidat. Se pare că nu e o problemă să fii coleg de liceu, cunoștință de peste 30 de ani și să se și mai alinieze astrele în așa fel încât să fii și președinte de comisie când îți examinezi fosta colega. Nu e vina candidatului că nu prestează nicio oră de predare în școala unde este director și astfel nu cunoaște realitatea din instituție, neavând contact direct cu beneficiarii actului educațional ,elevii. Da se poate și așa în școala românească deși legea spune exact contrariul cum a vrut să ne asigure și să ne și arate doamna inspector care nu știa acest aspect din activitatea fostei ei colege. Iar noi trebuia să o credem pe cuvânt , nu? Clar tulburată doamna inspector ne- a asigurat ”că de acum încolo doamna director va avea ore în școală că situația se va schimba că oricum scrie în lege asta” . Legile sunt pe hârtie unele bune altele rele oricum hârtia suportă orice doar v-am zis la început ce sărbătorim azi sau ați uitat?!!
Dacă mai aveți puțintică rădare pot să vă explic și titlu. În biroul unde a avut loc tentativa de interviu din tentativa eșuată de examen stăteau etalate ostentativ pe mai multe etajere zeci de căni suvenir din zone diverse ale globului pământesc .Nu comentez motivele,oportu nitatea, frumusețea sau utilitatea expoziției sigur fiecare din piese are propia ei poveste . Ce mi-a atras atenția a fost o cană după modelul Turnului din Pisa .Îl știți toți. Nu pot să nu mă gândesc că educația românească e asemeni acelui turn înclinat.
Construită pe un teren instabil gata de prăbușire
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Mie, 19 Ian 2022
Euro   Euro   EUR   4.9447   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.3575   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.9367   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.7586   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2407   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4926   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5282   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   138.6800   Creștere
Anunturi MyTEX

Credeţi că noile criterii de intrare în online a elevilor îi cor proteja mai bine împotrica Covid-19?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter