myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Poveste fără sfârșit

  • Apreciez !Nu-mi place !-2
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

„Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem autostrada Comarnic-Brașov din parteneriat public-privat, iar în prima ședință a Consiliului Suprem de Apărare a Țării această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările la această autostradă”, a declarat deunăzi premierul Viorica Dăncilă, anunțând că investiția se va realiza cu fonduri guvernamentale.

Dacă mă întrebați pe mine, cred că citatul de mai sus nu este decât o dovadă în plus că tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov, de doar 50 și ceva de kilometri, nu se va face, cel puțin în viitorul cât de cât apropiat. Totul nu-i decât un dans penibil al vorbelor goale, o alergătură în jurul cozii care ne irită, ne obosește, ne umple de frustrări sau lehamite. Guvernanții se tot învârt până ajung de unde-au plecat, adică la nimic.

Iată, de pildă, ce declara aceeași Viorica Dăncilă în 11 octombrie, anul trecut: „Mă bucur să anunţ că luni (15 octombrie 2018 – n.m) se va lansa licitaţia pentru realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov în parteneriat public-privat, un proiect aşteptat de mult timp şi pentru care Guvernul a făcut eforturi în ultimele luni. În termen de 30 de zile, investitori români şi străini pot depune ofertele, iar tipul licitaţiei va fi selecţia competitivă. Vor urma negocieri cu investitorii selectaţi, astfel încât în luna decembrie estimăm semnarea acordului de parteneriat public-privat pentru realizarea acestei autostrăzi”. Evident, în decembrie nu s-a semnat nici un acord. Într-un punct, d-na Dăncilă mi-a adus aminte de un fost ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care, prin 2008, folosise termenul de „dialog competitiv” ca procedură de selecție al constructorului bucății de autostradă Comarnic-Brașov. Iată că după 10 ani, singurul progres, să-i zic așa, a fost trecerea de la „dialog competitiv” la „selecție competitivă”, Cu același rezultat: zero!

Anterior zbaterilor verbale ale d-nei Dăncilă, un alt premier PSD, Mihai Tudose, anunța, în septembrie 2017, că a solicitat Băncii Mondiale „ajutor tehnic” în privința tronsonului Comarnic-Brașov, urmând „să facem unitate de management-proiect cu sprijinul lor și să începem”. Nu s-a început nimic. În fruntea Guvernului a venit d-na Dăncilă și-a anulat înțelegerea cu Banca Mondială, afirmând că face dânsa (dimpreună cu colegii Vâlcov și Teodorovici) parteneriat public-privat, că merge mai repede. N-a mers. Acum, aștept cu interes la ce variantă mai rapidă se va întoarce după ce și noua modalitate pe care ne-a expus-o deunăzi nu va duce la nimc. 

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Comprest - Colecteaza Separat!

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Ma, 04 Aug 2020
Euro   Euro   EUR   4.8341   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0976   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3537   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4795   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2473   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.0629   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4716   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   140.2600   Creștere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Va depune PSD o moţiune de cenzură în această lună?

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter