myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Exclusiv. BRAŞOV. Adevăr sau răzbunare? O fostă angajată a firmei Atractiv a reclamat compania LeFruMarin la ITM, Protecţia Consumatorilor şi DSVSA

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Autorităţile au demarat controale la societatea LeFruMarin, după ce o fostă angajată a reclamat o serie întreagă de nereguli, pe baza însemnărilor personale şi a fotografiilor făcute cât a lucrat ca director magazine.

L.D. Galan a depus sesizare atât la Inspectoratul Teritorial de Muncă Braşov, cât şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov şi la Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Braşov cu privire la activitatea firmelor Atractiv şi LeFruMarin, care au sediul la aceeaşi adresă din Săcele, fiind deţinute de fondatorul brandului LeFruMarin, Marin Brânză.

Potrivit acesteia, compania - care se ocupă de mai bine de 25 de ani de producţia preparatelor din carne, creşterea, îngrăşarea şi abatorizarea animalelor şi de comerţul en-gros şi en-detail cu produse alimentare, având reţeaua proprie de magazine şi de distribuţie - ar avea abateri grave privind calitatea produselor, verificarea metrologică a cântarelor, instruirea personalului, condiţiile de lucru oferite angajaţilor etc..

Pe de altă parte, Marin Brânză ne-a declarat că femeia vrea doar să se răzbune, iar „90% din ceea ce reclamă sunt minciuni”.


Parte din reclamaţiile sesizate Protecţiei Consumatorilor

Reclamanta în vârstă de 46 de ani, absolventă a Facultăţii de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan Cel Mare” din Suceava - nivel licenţă şi master, a fost angajată a firmei Atractiv în perioada 15 februarie - 26 aprilie, pe postul de director magazine.

„Pe perioada desfăşurării activităţii mele la firma SC Atractiv SRL, am fost constrânsă să prestez activităţi similare şi la firma LeFruMarin SRL. De fapt, am aflat ulterior angajării că magazinele menţionate mai sus aparţin ambelor firme (...). Pe tot parcursul colaborării mele cu firmele Atractiv SRL şi Lefrumarin SRL, am constatat mai multe deficienţe pe care le-am raportat conducerii firmelor, deficienţe şi neconformităţi care pot pune serios în pericol sănătatea cetăţenilor, dar şi buzunarul acestora. Din păcate, faptul că am îndrăznit să aduc vorba despre aceste aspecte m-a costat job-ul în sine. Eu am dorit doar remedierea acestor deficienţe, punerea lor în conformitate cu cadrul legal şi normele de igienă din industria alimentară şi comerţul produselor alimentare”, a explicat L. D. Galan în sesizarea înaintată Protecţiei Consumatorilor Braşov.

Printre neregulile înşirate se numără lipsa buletinelor de verificare metrologică pentru cântarele electronice folosite la magazine, lipsa cursurilor de igienă prevăzute de legislaţia în vigoare în cazul celor mai mulţi dintre angajaţi, lipsa documentelor care să ateste trasabilitatea produselor.

Femeia susţine şi că procedurile de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare se fac sporadic, nu conform unui program bine pus la punct, şi că dezinfectanţii şi materialele pentru igienizare ar fi „extrem de puţine”, iar „camerele frigorifice din magazine sunt într-o stare deplorabilă, cu urme vizibile de rugină în interior”.

O altă acuzaţie gravă priveşte calitatea produselor. Astfel, fosta angajată susţine că „produsele din carne trimise spre comercializare sunt în multe cazuri neconforme şi de o calitate îndoielnică”.

Mai mult, ea acuză că produsele rămase peste noapte în vitrină sunt spălate la chiuvetă, pentru a li se îndepărta „mâzga” şi „mirosul insuportabil instalat”, cu toate că, pe etichetă, produsele sunt în termen.

„La carnea proaspătă nu se menţionează data obţinerii şi furnizorul (sunt cazuri când carnea nu este obţinută în abatorul firmei, ci de la diferiţi furnizori). De multe ori se oferă spre vânzare carne decongelată sub titulatura de carne proaspătă. Etichetarea este deficitară, mai ales la produsele congelate - la care nu se menţionează data congelării. Recepţia mărfii se face în condiţii precare, în lăzi neigienizate periodic, cu alte lăzi pe paviment”, a mai reclamat sursa citată.

Sesizarea către ITM Braşov

L. D. Galan a înaintat o listă întreagă de reclamaţii şi la ITM Braşov. Printre altele, femeia se plânge că i s-a solicitat în repetate rânduri să lucreze de la orele 6.00 până la orele 18.00 - 19.00 (deşi avea în contract program de 8 ore), fără ca orele suplimentare să fie trecute în pontaj.

„M-am trezit că sunt angajată la firma Atractiv SRL şi că trebuie să lucrez şi pentru firma LeFruMarin SRL. Tot ulterior am aflat că unele magazine îşi desfăşurau activitatea pe Atractiv şi altele pe LeFruMarin. Eu trebuia să mă ocup de toate, să plec în deplasări pe la cele care nu erau în Braşov, să organizez activităţile tuturor şi să mă implic chiar şi în timpul liber sau cu maşina personală în rezolvarea situaţiilor din toate magazinele. Tot ceea ce ţinea de administrarea resursei umane, a inventarelor, dar şi a disfuncţionalităţilor apărute în timp erau responsabilitatea mea pentru ambele firme”, a scris reclamanta către ITM.

Ea a precizat că resursa umană este insuficientă şi, astfel, suprasolicitată.

„Tot din cauza suprasolicitării, eu am început să am probleme de sănătate”, s-a plâns femeia, explicând că are trei hernii de disc, dintre care una operată şi recidivantă, care s-au agravat pe fondul programului prelungit şi al statului în picioare, ore întregi, în magazine.

„A trebuit să solicit ajutorul soţului meu în activitatea pe care trebuia să o desfăşor. Astfel, i-am solicitat să conducă el maşina pentru a mă putea deplasa la toate magazinele. Piciorul meu stâng începuse să fie nefuncţional şi nu mai puteam folosi ambreiajul. Iar în data de 24.04.2018 a fost chiar cu maşina personală la magazinul LeFruMarin din Bucureşti, pentru efectuarea unui inventar, deşi eu eram angajată la Atractiv SRL”, a notat femeia în sesizarea către ITM Braşov.

Contract „rupt” în perioada de probă

Pe 26 aprilie, din cauza problemelor de sănătate, L. D. Galan a fost internată în spital, iar pe 4 mai, când şi-a trimis soţul la firmă, cu documentele de concediu medical, a aflat că nu mai exista contract de muncă valabil.

„Eu nu am ştiut nimic despre încetarea contractului, astfel că am solicitat informaţii în acest sens de la ITM Braşov şi am aflat că, începând cu data de 26 aprilie 2018, a încetat activitatea mea la Atractiv SRL. Or, eu am prezentat un concendiu medical începând cu data de 26.04.2018 şi am transmis printr-un sms faptul că sunt la spital”, a explicat fosta angajată.

Angajatorul a putut „rupe” contractul de muncă fără acordul ei, deoarece încă se afla în perioada de 90 de zile de probă (conform Codului Muncii, pe durata sau la sfârşitul perioadei de probă, contractul individual de muncă poate înceta exclusiv printr-o notificare scrisă - pe care ea nu ar fi primit-o nici până astăzi, fără preaviz, la iniţiativa oricăreia dintre părţi, fără a fi necesară motivarea acesteia).

Dar, la ITM, ea cere să se verifice echipamentele, dar şi cum sunt făcute pontajele, cum se acordă concediile de odihnă, cum sunt plătite/recompensate zilele libere legale în care se lucrează, cum de s-a putut să lucreze pentru două firme ş.a..

 „Este răzbunare”

Contactat pentru un punct de vedere privind toate aceste acuzaţii, patronul companiei LeFruMarin ne-a declarat că este vorba despre răzbunare.

„A fost angajată ca director magazine. A lucrat 40 - 50 de zile, nici nu mai ştiu exact. În această perioadă, ea nu şi-a făcut treaba, ci umbla după reclamaţii. Ne-a făcut reclamaţii peste tot! Aştept rezultatele controalelor, apoi putem discuta despre rezultate. 90% din ceea ce susţine sunt minciuni!”, ne-a declarat Marin Brânză.

Acesta ne-a mărturisit că, din cauza „valului” de verificări, întreaga activitate a companiei a fost dată peste cap.

„Avem controale peste controale. În loc să lucreze, angajaţii trebuie să stea să tot dea acte. ITM a cerut datele de salarizare de cu un an înainte şi avem în jur de 300 de angajaţi. Este răzbunare... Noi am încheiat contractul de muncă în perioada cât era în probe”, ne-a mai explicat patronul LeFruMarin.

Contactaţi pentru a oferi detalii cu privire la stadiul controalelor efectuate în urma sesizărilor, reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor şi ITM Braşov au refuzat să ofere informaţii, susţinând că ar încălca legea.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Gerula
+5 #1 Gerula 25-05-2018 18:29
Cititorii o cred pe directoare, nu pe Brînză. Vrem să știm și noi rezultatele anchetei lui Susan, care, altfel, este foarte prezent în media brașoveană. Și ce a constatat I.T.M.-ul, că ceea ce reclamă doamna este foarte grav.
Citat | Raportează către un administrator
Raoke Kaka
+8 #2 Raoke Kaka 25-05-2018 19:22
Extrem de grav. Este de urmărit. Adică, nea telemea ăsta o dă afară când vine cu C.M.???? Cât despre calitatea produselor, de mult timp nu mai este un secret calitatea îndoielnică a acestor produse.
Ceea ce afirmă doamna se poate verifica în mare parte. Trebuie să existe în arhive toate datele. Mai puțin implicarea celor de la O.P.C. cam inexistent.
Citat | Raportează către un administrator
Tutankamon
-3 #3 Tutankamon 26-05-2018 07:11
Saracul Marinica Branza! E batran si depasit total de situatie. Cat a tinut e fraiele afacerii, lefrumarin a devenit un brand. Acum e beizadeaua mare tartor acolo. Codrut Branza a reusit sa ,,ingroape" munca lu' ta'su. Baiatul tatii taie si spanzura in firma, de aceea a intrat in insolventa. Bietul batran nici nu mai afla ce magarii face baietelul lui ,,dastept". Am lucrat si eu ceva timp in fabrica...si cam are dreptate directoarea. Sunt intetesati doar de bani. Calitatea? Da-o dreacu'!
Citat | Raportează către un administrator
Ss
+3 #4 Ss 26-05-2018 09:47
Ceea ce spune aceasta doamna este doar 2% din ce se întâmplă in firma asta, angajatii fabricii lucrează in condiții insalubre, mult peste programul stabilit in cotract dar fara plata, salariile si le primesc intarziat in fiecare luna.
Trebuie făcută o ancheta serioasa si la sânge pt ca va scapa si va continua sa isi bata joc de angajați si de consumatori.
Citat | Raportează către un administrator
Gerula
+4 #5 Gerula 26-05-2018 16:38
Pt. „Ss”:

Dacă personalul chiar lucrează peste program fără a fi plătit înseamnă că sunt cam „săraci cu duhul”, ca să mă exprim elegant, și-și merită soarta. Hai, lucrezi o dată, te păcălește și lucrezi și a doua oară, dar dacă lucrezi și a treia oară înseamnă că ești dobitoc și-ți meriți soarta.
Iar în privința întârzierilor salariale, nu lucrezi până nu-ți vezi banii. Și dacă-i stă producția îi vor sta și vânzările și „salutare clientelă”.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Lun, 10 Aug 2020
Euro   Euro   EUR   4.8359   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1129   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3702   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4883   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2465   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.0721   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4725   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   140.0100   Creștere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi că se impune continuarea stării de alertă?

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter