myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Modernizarea „Drumului de sub munte”, neafectată de criza sanitară (GALERIE FOTO)

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Criza sanitară provocată de COVID-19 şi starea de urgenţă instaurată la nivel naţional nu afectează în nici un fel lucrările la marile proiecte de infrastructură gestionate de Consiliul Judeţean Braşov. 
Modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P, cunoscut sub numele de „Drumul de sub munte”, a fost reluată din 17 martie 2020, potrivit ordinului de reîncepere a lucrărilor transmis către antreprenorul clujean SC Diferit SRL.  

Se lucrează la poduri și podețe

Conform informaţiilor furnizate de Marius Man, şeful şantierului, în prezent se lucrează la refacerea podurilor şi a podeţelor situate pe traseul de peste 50 de km al acestui drum.
Până la acest moment au fost realizate şase podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri, un podeţ este în lucru, iar alte trei podeţe - unul cu deschiderea de 4 metri şi două cu deschiderea de 5 metri - urmează să intre în şantier, acum fiind în lucru variantele de ocolire a acestora. Acestea sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus  - Victoria - Viştea de Sus - Drăguş.
De asemenea, sunt deschise lucrările la trei poduri: podul din localitatea Sâmbăta de Sus - la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, podul de la Viştea de Sus şi podul peste râul Berivoi de la Recea, la acestea din urmă fiind realizate reparaţii la infrastructură şi urmând etapa desfacerii suprastructurii. O altă lucrare va fi deschisă în această săptămână pe raza comunei Recea, la podul peste pârâul Racoviţă care urmează să fie reconstruit din temelii. Constructorul analizează posibilitatea demarării reparaţiilor capitale la alte două poduri.

60 de oameni pe șantier

Aproximativ 60 de oameni (mecanici, şoferi, muncitori, personal TESA) sunt angajaţi pe şantier şi îşi desfăşoară activitatea respectând întru totul normele de protecţie sanitară şi distanţare socială impuse în această perioadă.
Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podețe transversale situate pe „Drumul de sub munte” sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului. Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor, reparaţii la 164 de podeţe de drumuri laterale şi 401 podeţe de acces, consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de trasport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.

Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră cu finanțare UE

Ordinul de începere a modernizării drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P (format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800) a fost dat pe 24 septembrie 2019. Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor este de 141.594.653,28 lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziție 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect.

„Acesta este primul şi cel mai mare proiect cu finanțare europeană accesat de Județul Brașov în domeniul infrastructurii rutiere, cu o valoare toată de 146.864.245,94 lei, fondurile fiind asigurate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. Proiectul nostru este printre cele mai importante investiţii în curs de implementare la nivelul Regiunii Centru. Modernizarea «Drumului de sub munte» va aduce beneficii însemnate locuitorilor din Ţara Făgăraşului şi va genera dezvoltarea economică a întregii zone. Lucrările se încadrează în graficul stabilit şi vor continua într-un ritm susţinut”, a spus Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Judeţean Braşov.
Drumul interjudeţean străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus, urmând să fie o alternativă la DN 1 şi să asigure un acces mai direct spre Transfăgărăşan.

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
Pro Romania

Meteo

 

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Vi, 18 Sep 2020
Euro   Euro   EUR   4.8582   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0972   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3220   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5132   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2476   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1126   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4839   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.9000   Creștere
Coronavirus Preturi Nesimtite
Anunturi MyTEX

Consideraţi că există interes politic pentru realizarea auostrăzii Braşov-Comarnic?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter