myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Soluția pentru ca Aeroportul Internațional BRAȘOV să nu fie o „gaură” în bugetul județului

  • Apreciez !Nu-mi place !-4
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Consiliul Judeţean Braşov a publicat sâmbătă, 30 mai, anunţul de achiziţie prin licitaţie deschisă a serviciilor de consultanţă pentru concesionarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav. Preţul estimat de autoritatea contractantă este de 5.882.352,94 lei fără TVA, iar termenul final de depunere a ofertelor este 13 iulie 2020, ora 15:00.
Decizia administraţiei judeţene privind concesionarea Aeroportului Internaţional Braşov se întemeiază pe argumente de ordin legal, financiar şi investiţional.
Din punct de vedere legal, bunurile aflate în proprietatea publică a statului pot fi date în administrarea regiilor sau pot fi concesionate. CJ Braşov a înfiinţat Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov” care se va ocupa de certificarea aeroportului şi de gestionarea activităţii până la atingerea pragului de 200.000 de pasageri pe an. După ce aeroportul atinge acest prag, finanţarea de către autoritatea publică este considerată ajutor de stat şi contravine normativelor europene, astfel că asigurarea funcţionării aeroportului nu va mai putea fi susţinută din fonduri publice.
Concesionarea este singura variantă legală de a menţine aeroportul funcţional. „Începând cu anul 2024, Comisia Europeană interzice finanţarea din fonduri publice atât a cheltuielilor de exploatare, cât şi a celor de investiţii ale aeroporturilor, potrivit documentului «Orientări privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor și companiilor aeriene (2014/C99/03)». Aşadar, toate aeroporturile româneşti cu un trafic mediu anual mai mic de 700 de mii de pasageri vor ajunge în situaţia de a fi concesionate datorită faptului că nu-şi vor putea acoperi cheltuielile cu exploatarea şi investiţiile. Acest fapt va genera o competiţie între aeroporturi, iar noi vom fi cu un pas înainte”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare AIBG din cadrul CJ Braşov.

Ar putea fi chiar o sursă suplimentară de venituri pentru CJ

Procedura de selectare a concesionarului se bazează pe parcurgerea etapelor cu respectarea cerinţelor cuprinse în Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, având în vedere că această concesiune va fi una mixtă, de servicii şi lucrări.
Din punct de vedere financiar, scopul Consiliului Judeţean Braşov este de a pune în valoare cât mai rapid toată infrastructura Aeroportului, cu un efort financiar minim asupra bugetului judeţean. „În acest sens, avem nevoie de un partener cu experienţă în domeniul aeroportuar, care să aibă conexiuni cu companiile aeriene, pentru a dezvolta reţeaua de rute într-un timp cât mai scurt. În primii ani de exploatare, cu siguranţă traficul generat de aeroport nu va acoperi cheltuielile cu funcţionarea, iar sarcinile financiare vor fi acoperite de viitorul concesionar”, spune Alexandru Anghel.
Din punct de vedere investiţional, concesiunea infrastructurii presupune plata unei redevenţe, ceea ce înseamnă că pe lângă beneficiile cetăţenilor de a călători de pe Aeroportul Braşov, Consiliul Judeţean va dispune de o sursă suplimentară de venituri. „Practic, în urma concesiunii, banii care s-ar cheltui cu funcţionarea aeroportului în primii ani, ar urma să fie alocaţi de CJ pentru alte proiecte de investiţii. Ulterior începerii activităţii, când Aeroportul se va confrunta cu constrângeri de capacitate, concesionarul ca prelua inclusiv sarcina investiţiilor privind extinderea terminalului şi a platformei de parcare aeronave”, explicitează directorul Direcţiei Implementare AIBG.
Trebuie spus că tendinţa la nivel european şi mondial este de a concesiona aeroporturile şi de a le da în management privat. Consiliul Judeţean Braşov rămâne în continuare proprietarul infrastructurii aeroportuare, chiar şi a celei care va fi dezvoltată ulterior, în urma investiţiilor concesionarului.
Concesiunea Aeroportului este cea mai rapidă modalitate de a putea deschide cursele aeriene şi ajută cel mai rapid business-ul să ajungă la maturitate. Practic, este calea cea mai rapidă de a face din Aeroportul Braşov principalul aeroport din zona Transilvaniei.
După încheierea etapei de concesiune, Consiliul Judeţean Braşov va urmări îndeaproape respectarea condiţiilor contractuale şi respectarea obligaţiilor asumate de concesionar.

Citiți și:

 

AEROPORT BRAȘOV. Ce se întâmplă exact pe șantier(e). Construcția terminalului e în avans

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
-1 #1 Barbu Gh. 02-06-2020 17:42
Ăștia-s chiar tîmpiți!!!
Băi, nenorociților, băăăiii, PRĂPĂDIȚILOR, VOI TREBUIE SĂ-L TERMINAȚI MAI ÎNTÎI, VIERMI ÎMPUȚIȚI CE SUNTEȚI!!!
Citat | Raportează către un administrator
imobiliarele
+1 #2 imobiliarele 11-06-2020 23:34
Aeroportul bv este doar investitia de fatada de care mafia imobiliara din bv aveau nevoie pt a le creste valoarea terenurilor!
Terenurile mafiei imobiliare sunt fara utilitati, fara statie de epurare, canalizare, curent (transformatoar e inexistente), gaz etc
Cu ocazia aeroportului, toate aceste utilitati vor fi aduse in zona! Deci valoarea terenurilor lor din campul stupini, unde bate vantul si ceata e la ea acasa, se va tripla!

Asta-i toata smecheria! Aeroportul nu are ce cauta in bv, unde predomina ceata !!! Sunt doar bani aruncati pe fereastra! Doar un interes al mafiei imobiliare din bv!
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
Pro Romania

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Vi, 18 Sep 2020
Euro   Euro   EUR   4.8582   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0972   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3220   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5132   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2476   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1126   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4839   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.9000   Creștere
Anunturi MyTEX
Anunturi MyTEX

Sunteţi de acord cu înlocuirea salariului minim cu o remunerație minimă pe oră?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter