myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. CFR a emis ordinul de reconstrucție a podului feroviar de la Budila

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

 

Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov (SRCF Brașov) a emis Ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare a albiei râului Târlung. Podul s-a prăbușit în 2018, din cauza apelor învolburate, și de atunci trenurile nu mai circulă.

Lucrările de reconstrucție a podului feroviar și de amenajare a albiei râului Târlung sunt executate de o asociere formată din două firme românești, SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL, în baza contractului semnat în data de 7 aprilie 2021, a cărui valoare financiară este de 24.592.816,30 lei fără TVA. Valoarea contractul este de 24,5 milioane lei și durata contractului este de 9 luni.

*Ce lucrări se vor face

Conform proiectului tehnic, constructorul va realiza pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m, suprastructură metalică, de tip grindă cu zăbrele cale jos, iar infrastructura va fi din culee fundate indirect. Caracteristicile tehnice și parametri specifici ai acestui obiectiv de investiții sunt: suprafața totală proiectată în zona îintabulată - 17.000 m2, deschidere pod - 70m, lungime linie reabilitată - 301.603m, prag deversor și bazin disipator cu lățimea - 60.85m, ziduri de sprijin din beton armat (mal stâng și mal drept) - 60.20m +19.05m (aval și amonte), apărare de mal din gabioane (mal stâng și mal drept) - 184m.

Sursa de finanţare pentru lucrările de Reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare albie este asigurată din fonduri de la bugetul de stat, iar durata contractului este de 9 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adauga o perioadă de maximum 3 luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă.

Linia cu cel mai lung tunel feroviar

Linia 403 Brașov - Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești. În 1989 erau cinci trenuri pe zi, în 1998 erau patru, iar în 2015 erau șase perechi de trenuri pe sens și durata călătoriei erau între 46 și 52 minute.

Podul de la Budila s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


STEEL CAME & FLUID

Curs BNR

Joi, 21 Oct 2021
Euro   Euro   EUR   4.9470   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2484   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.8624   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.6231   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2451   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4441   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5293   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   136.3800   Scădere
Anunturi MyTEX

Susţineţi sancționarea medicilor care contestă vaccinul cu ridicarea dreptului de a profesa?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

Cele mai comentate

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter